Уроци по управление на Facebook от един младок

Коби Конрад

Коби Конрад е младеж от САЩ, предприемач и ново лице в бизнеса. Създател е на онлайн магазина Hippies Hope Shop и казва, че се издържа изцяло от него – от приходите му, които идват след като хората го посещават през Facebook. И докато хиляди маркетолози по целия свят си скубят косите и се гневят, заради стратегията на социалната мрежа от 2013 г. да намали видимостта на публикациите на марките в новинарския поток на потребителите, за да го накара да плащат за реклама, Коби твърди, че това съвсем не е фатално. Само трябва да знаеш как да управляваш Facebook изгодно за себе си.

Той е написал имейл до американския бизнес сайт Business Insider, в който се представя. В него разказва, че печели от Facebook, въпреки че не купува реклама в сайта, и потвърждава успеха си със снимка на графика на интернет трафика към онлайн магазина му. В графиката се вижда, че посещенията са се увеличили значително през декември. 

Заради опита му, от Business Insider го молят да сподели съвети, може би много по-полезни от отвлечените разсъждения на световноизвестни маркетинг гурута или на критиците на дигиталния свят. 

Какво съветва той администраторите на страници?

Не говорете за себе си твърде много. Facebook се превърна в нон-стоп работещ информационен канал, в който хора и марки безспирно излъчват информация за това какво предлагат, как изглеждат и къде се намират, докато идеята му бе да бъде място за разговор с другите. Смисълът му е да се провокира дискусия, някакъв вид дигитално общуване. Не да информираме само за себе си. „Едва една от десет мои публикациии е свързана с мен самия”, казва младежът.

Споменавайте страницата си в публикациите. (За да разберете какво има предвид, кликнете на снимката след текста – б.р.) Това е чудесен начин да повишите степента на „вирусно” споделяне на името ви и броя възможности хората да кликнат върху публикацията ви. Ще повиши интеракцията и ще получите по-висок рейтинг по формулата на Facebook.

Задавайте въпроси. Създавайте съдържание, направено, за да се включат в него другите. И с това не се има предвид призиви от рода на „Сподели, ако си съгласен”. Задавайте въпроси, след това реагирайте и на отговорите на хората.

Правете контакти с други марки. Най-полезното нещо, което можете да направите, за да разширите обхвата си в социалната мрежа, е да се свържете с други страници във вашата ниша. Правете го с уговорката „Ще споделям страницата ти, ако ти споделяш моята”.

Публикувайте по-често, но не се превръщайте в спам! Повечето фирми публикуват във Facebook страницата си едва една информация дневно. При това, ако го правят, обикновено тя е свързана с тях самите. Най-добре е да се споделя един материал на три часа всеки ден.

„Не беше голяма изненада, че Facebook промени формулата си и много хора се разстроиха. Но можем ли да го видим? Мнозина публикуваха в него непродуктивно съдържание дълго време. С поглед напред, към 2014 г., смятам, че в социалните медии ще се появи голям натиск за по-качествено съдържание”, смята младият предприемач.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ