Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Четири тенденции, които ще определят маркетинга
Технологиите фундаментално променят начина, по който компаниите харчат пари за реклама. Промяната се случва на висока скорост.
Четири тенденции ще определят маркетинга в бъдеще, според американския автор Джефри Джеймс. В редовната си авторска колонка в списание Inc., той разказва кои са те:
Маркетингът ще стане по-тактически. През 20 век маркетингът често се разглеждаше като стратегическа инвестиция. Като важен корпоративен успех, който може и да не се измерва. С изключение на директния маркетинг (каталози, пощенски материали и др.), беше трудно да се измерват маркетинг активностите. Днес обаче компаниите разполагат с много по-сложни подходи за провеждане на кампании, някои от които в реално време в интернет, с видима обратна връзка. Има начин да се измерва почти всяка активност. Маркетингът залага все повече на тактиката – за да подобрява показателите в измерването си.
С други думи, ще има много по-малко изказвания от рода на „рекламите ни трябва да работят, щом приходите ни се покачиха” и много повече от типа „27% от посетителите в сайта ни са ни станали клиенти”.
Стоките за широко потребление ще задвижват маркетинг инвестиции. Продуктите преминават през четири фази на развитие, всяка от които налага различен маркетинг подход:
1.) входяща фаза, в която търговецът играе водеща роля, защото обяснява на потенциалните купувачи концепцията на продукта и ги въодушевява;
2.) консултативна фаза – щом продуктът е установен на пазара, търговецът продължава да работи за нови клиенти, докато маркетингът му помага с материали и кампании;
3.) фаза на обслужването. В нея няколко фирми предлагат един и същи продукт, но клиентите решават кой да купят въз основа на това доколко офертата отговаря на нуждите и интересите им. На този етап маркетингът и търговците имат сравнително равно значение.
4.) фаза на широкото потребление. Щом един продукт стане стока за масово ползване, търговският отдел се оттегля на заден план, а маркетингът и рекламата идват на предния.
Колкото по-добре разбират компаниите този процес на превръщане на концепциите за продукти в стоки с масово потребление и ролята на маркетинга в него, толкова по-ефективно ще разпределят те бюджетите си.
С други думи, ще има много по-малко изказвания от типа „този продукт е бъдещето ни, така че хайде да си похарчим парите за маркетинг в него” и много повече „време е да прехвърлим отговорността за успеха на този продукт към търговския отдел и маркетинга”.
Търговците и маркетингът ще спорят по-малко. Тази тенденция ще се зароди в резултат от предишните две. Подобряването на методите за измерване в маркетинга ще доведе до по-добро разбиране на фазите на развитие на продукта, достигащи до масовост.
Маркетингът ще бъде по-реактивен, отколкото проактивен. Предишните три тенденции, за които стана дума по-горе, се развиха вследствие на компютъризирането на маркетинг процесите през последните 20 години. Последната е сравнително по-нова. Тя се отнася за последното десетилетие.
Обикновено маркетингът е „проактивна” професия, която се занимава със създаването на бранд и търсене. Сега обаче фокусът й се променя и клиентите играят далеч по-видима и важна роля в начина, по който марките се възприемат.
Пример за това са набиращите популярност сайтове за оценка на продукти. Използвайки социалните медии, компаниите събират мнения, за да проектират продукти и да правят рекламни кампании. Ефективният маркетинг все повече ще възниква от четенето на това, което хората публикуват във Facebook и Twitter.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.