„Гардиън”. Вдъхновява прекалено

Рекламата на ново печатно издание на медийния пазар през 2014 г. може да се възприеме с апатия, дори да предизвика подигравки. Британският вестник „Гардиън” е наясно с това. Ето защо той представя в Обединеното кралство свое уикенд издание с рекламна кампания, която определено не е скучна.

Това коментират маркетинг наблюдателите на Business Insider. Те обръщат внимание на новата реклама на един от най-престижните вестници във Великобритания, изработена от агенция BBH London. Същата агенция направи за „Гардиън” рекламата с трите малки прасенца – многократно награждавана през 2012 г.

Герой в новото видео, което представя изданието през почивните дни, е добре облечен мъж, оставен вкъщи от съпругата си и дъщеря им за час. Когато двете се връщат, заварват къщата в абсолютен хаос. Кухненските уреди са оставени да работят, мивката в кухнята прелива, статии от вестници са залепени на стените, кану е ударено в телевизора. Една от стените на хола е украсена с графити надпис Cool Dad (‘Готин баща” – б.пр.). 

Идеята е, че вестникът е вдъхновил таткото толкова, че той е опитал да направи твърде много неща едновременно. И не се е справил. Направо е обезумял. Накрая се оказва с меч в ръка, наблюдавайки домашната барака, която е подпалил, с налудничав поглед.

Кампанията привлече вниманието на световните маркетинг наблюдатели не толкова заради сюжета на ТВ клипа й, колкото заради твърдото намерение на „Гардиън” да се разпространява на печатния пазар. Така например от октомври насам Алън Русбриджър, редактор на „Гардиън” в Ню Йорк, коментира с учудване стратегията на британския вестник да инвестира в скъпа кампания на свое печатно издание. Русбриджър предвижда изцяло дигитализиране на медийния бранд „Гардиън” в следващите 5 до 10 години, с евентуално издаване на хартия само през уикенда. Той казва, че може би това е причината „Гардиън” да влага в маркетинга на изданието си в събота и неделя. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ