„Ефектът Тръмп“ в американската предизборна кампания

 „Ефектът Тръмп“ в американската предизборна кампания

Една от най-големите маркетингови машини на планетата в момента се движи на пълни обороти - кандидат-президентската кампания в Съединените щати. Глобалната медийна агенция Carat прогнозира, че заедно с Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри в Рио де Жанейро, тя ще бъде едно от събитията, които ще стимулират ръст на световните рекламни инвестиции през 2016 г. 

Как работи машината сега? 

Кандидатът за държавен глава на САЩ от Републиканската партия Доналд Тръмп се радва на безпрецедентни нива на безплатно медийно внимание, отбелязва Business Insider. Едно от последствията е, че останалите кандидати, които се състезават с него, са принудени да полагат повече усилия, за да увеличат бюджетите си за политическа реклама. Медийни анализатори в Щатите вече определиха явлението като "Ефектът Тръмп". Смята се, че ефектът ще стимулира вложенията в предизброната кампания в Америка до невиждани висини от рекордните 11,7 млрд. долара, похарчени през 2016 г., според прогноза на Borrell associates.

От тези 11,7 млрд., обаче, средно по-малко от 1/3 от парите за финансиране на кампанията на всеки кандидат ще бъдат похарчени за негова реклама в медиите, според Федералната изборна комисия. Най-много пари ще отидат за администрацията в кампаниите. Ето как се очаква да бъдат разпределени парите, похарчени от всеки:

  • 47% за администриране на кандидат-президентската кампания. 
  • 32% за реклама.
  • 6% - разходи за пътуване из Съединените щати и настаняване.
  • 5% - разходи за данни, обработка на информацията, компютърен софтуер.
  • 4% - за промоционални предмети.
  • 3% - за наеми на офиси за предизборните щабове, ивент мениджмънт.
  • 2% - за консултантска дейност.
  • 1% - за телефони, комуникации, оборудване. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ