10 големи заблуди за успешните бизнес лидери

10 големи заблуди за успешните бизнес лидери

В интернет пространството се въртят много безсмисленни съвети, истории и ужасащо неефективни „лайфхакове“, които уж обещават път към успеха. Сред това, което четете, има доста глупости, според предприемача Стив Тобак. Нека разгледаме следните митове за успешните шефове.

  1. Те са екстроверти

Живеем в златната ера на интровертите и гиковете. Наистина ли вярвате, че Лари Пейдж, Бил Гейтс или Уорън Бъфет са екстроверти? Самата идея, че един ръководител трябва да бъде като рок звезда и да излъчва магнетизъм, е просто мит.

  1. Те са привилегировани

Ръководителите не падат от небето в удобен кабинет. Повечето започват от нулата и работят неуморно, за да постигнат успех. Да, някои са родени в богати семейства, но това не е масово срещания случай. Напротив, когато животът ти предлага предизвикателства, това често се оказва предимство.

  1. Те са активни в социалните мрежи и се занимават с нетуъркинг

Огромното мнозинство от ръководителите на 500-те най-големи компании в САЩ изобщо не присъстват в социалните мрежи, а тези, които го правят, публикуват и туитват доста рядко. Всички CEO, които познавам, са твърде заети с управлението на своите компании, за да губят време в социалните медии.

  1. Те развиват личните си брандове

Когато кажа, че истинските ръководители не се интересуват от личните си брандове, винаги някой посочва Доналд Тръмп. Да, когато вече си спечелил милиард, можеш да се занимаваш с самореклама колкото искаш. Но това няма да ти помогне да спечелиш този милиард. Тръмп го е спечелил не заради това.

  1. Те са универсални и многостранно развити

Това е популярно заблуждение, но всъщност повечето успешни предприемачи са изключително талантливи само в една област. Марк Зукърбърг и Бил Гейтс са програмисти. Бъфет и Чарлз Шваб са гениални финансисти. Разбира се, всеки CEO, когото познавам, има добър бизнес усет, но това не е квантова физика.

  1. Те имат висок емоционален интелект

Това вероятно е най-преувеличеният мит в днешно време: успехът на ръководителя зависи от емоционалния интелект. Това не само е опровергано от изследвания, но и не е ясно какво толкова добро има в това да имаш високи резултати в един доста субективен тест за EQ. Според мен това е интересна концепция, която е силно преувеличена, и много хора са се подвели по нея.

  1. Те четат много бизнес книги

Повечето успешни CEO са начетени хора, но те не четат книги за успех и кариера. По-скоро поглъщат класическа литература, научна фантастика, философия, биографии и истории за известни компании.

  1. Те мислят позитивно

Познавам както оптимисти, така и песимисти сред ръководителите, както и много такива между двата полюса. Най-важното обаче е, че успешните ръководители са реалисти. Те не се тревожат прекалено за всичко, което се случва. Повече се доверяват на интуицията си, което им помага да вземат умни решения. В общи линии, фокусирането върху позитивното понякога помага, но с толкова голяма вероятност може да доведе до самозаблуда и утопични идеи, които ви дърпат назад.

  1. Личните им навици и склонности играят голяма роля за техния успех

Всеки успешен CEO, когото познавам, е работил неуморно и е решавал проблемите по свой начин. Няма двама еднакви ръководители. Но по-важното е, че всички те са изключително добри в приоритизирането: това, което е критично важно, е създаването на страхотни продукти, които хората ще обичат. Личните навици не правят хората успешни. Успехът идва от отличната работа.

  1. Те са отлични комуникатори

Някои ръководители избягват комуникацията като чума, докато други общуват непрекъснато. Ефективните комуникатори обаче ограничават влиянието си до служители, клиенти и инвеститори. Тези писма до целия екип и масовите виртуални срещи всъщност не са толкова важни и дори могат да нанесат повече вреда, отколкото полза.

Най-големият мит обаче е представата, че можете да бъдете истински лидер само защото имате позиция на главен изпълнителен директор, блог и последователи в Twitter. Хайде, да не се заблуждаваме. Истинските лидери имат компании, служители и клиенти, а не фантазии за собственото си величие.

Източник: Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ