Колонката на мениджъра: Три истории с поуки от Екатерина Недялкова, оперативен директор и сайт лидер на „Experian България“

Колонката на мениджъра: Три истории с поуки от Екатерина Недялкова, оперативен директор и сайт лидер на „Experian България“

Колонката на мениджъра: Три истории с поуки от Екатерина Недялкова, оперативен директор и сайт лидер на „Experian България“

В успеха няма нищо случайно, а пътят към него е осеян с битки, неочаквани обрати, много кураж и воля да не се отказваш дори и когато се изправяш пред затворени врати. В новата ни рубрика "Колонката на мениджъра", с която ще ви свързваме със знанията, опита и човешката гледна точка от първо лице на успешни бизнес лидери за всяка сфера от живота и изкуството да израстваш ви представяме Екатерина Недялкова, оперативен директор и сайт лидер на „Experian България“. Тя е и героят от корицата на брой 02/ 2024 на списание "Мениджър", който е на пазара. 

Екатерина Недялкова има над 16 години опит в международни организации, шест от които е част от екипа на компанията. Заема сегашната си позиция от 2020 година. Професионалният й опит е в областта на програмите за непрекъснато усъвършенстване на бизнес процеси. Притежава мастър черен колан по методологията Lean Six Sigma.

Experian е глобален технологичен лидер в предоставянето на информация и аналитични решения. Компанията помага на потребителите да поемат финансов контрол и да имат достъп до финансови услуги, на бизнеса - да взема по-интелигентни решения и да се развива, на кредиторите - да отпускат по-отговорно заеми, а на организациите - да предотвратяват измами с лични данни и кражба на самоличността. Екипът на Experian се състои от 22 000 души, които работят в 32 държави. Компанията е регистрирана на лондонската фондова борса (EXPN) и е част от индекса FTSE 100.

***

История 1: Да яхнеш вълната и да се гмурнеш в дълбокото

Много често разказвам тази история, защото вярвам, че до голяма степен тя бе предопределяща за мен. Историята се развива преди около 20 години, когато все още работех в една от най-големите тогава финансови компании и се занимавах с разследване и предотвратяване на финансови измами. Един ден се появи човекът, който ме нае в тази компания, задавайки ми въпроса: „Искаш ли да оптимизираш процеси по методологията LEAN - нова програма, която централата от Франция иска да внедрим.“ Нямах представа за какво говори. Не бях чувала за Lean, нито бях сигурна, какво и как ще оптимизира, но просто казах: „Да, хайде да проверим каква е тази новост“. Така яхнах гребена на вълната и скочих дълбоко в света на Continuous Improvement – пътешествие, което продължи повече от 15 години и отвори всички врати в професионалното ми развитие, включително и възможността да заема длъжността, на която съм в момента и която също определям като „скок в дълбокото“.

Поуката: Едно от най-сладките чувства в работата е да усетиш удовлетворението от успеха, въпреки че в началото той е изглеждал толкова трудно достижим. Безценно!

История 2: Личност и вяра

Тази година ще отпразнувам 8-мия си рожден ден в Experian. Осем години, изпълнени с многоцветни предизвикателства, удовлетвореност и нестихваща динамика. Но каква е историята, с която стартирах в компанията и защо „да се препънеш“ не слага край на състезанието? Вярвам, че преди всичко ние сме хора с разбирания, култура и ценностна система и именно тези фактори са водещи в културата на Experian.

Когато преди години кандидатствах в Experian за позицията Head of Empower - глобалната програма на Experian за усъвършенстване на процеси - преминах през редица вътрешни интервюта, както и през едно, което беше проведено от консултантска компания. То трябваше да оцени нивото ми на познания и практическо приложение на методологията Lean Six Sigma. Всичко беше почти на финалната права и бях получила много положителна обратна връзка от всички, които ме интервюираха, но не точно такава беше обратната връзка от консултантската компания, чиято оценка беше, че имам някои пропуски в приложението на методологията. Почувствах провала. Паднах и заболя. Но вярата в личността и ценностите, които споделях тогава и все още нося, бяха достатъчно основателни за тогавашния лидер на компанията. Той повярва в мен и отвори вратите на Experian за мен. Така получих шанс и 8 години по-късно съм все така благодарна за него!

Поуката: Вярата и ценностите са най-силните ни опори в трудни моменти.

***

История 3: Да имаш всичко, но не по едно и също време

Можеш ли да си успял мениджър, да имаш щастливо семейство, да отгледаш щастливи деца и да си намерил себе си? Краткия отговор на този въпрос е „Да.“, a малко по дългият – „Да, но не по едно и също време“. Аз съм човек, израснал в чудесно семейство, което ме научи, че всеки получава, но трябва и да даде. За разлика от моите връстници, които прекарваха летните си ваканции в игри на село с приятели, аз от малка разбрах какво означава да работиш, помагайки на родителите си в магазинчето, което те имаха. Както можете да предположите, не бях много радостна от този факт тогава, но погледнато през призмата на времето, мога само да им благодаря. Това са годините, в които съм се научила на трудолюбие, отдаденост и съм изградила ценностите, които имам днес.  Да дадеш винаги се отплаща.

Разбира се работата не е всичко! Скоро получих въпрос от своя позната: „Ех, как така успяваш да си начело на голяма компания, да имаш чудесно семейство, да отглеждаш чудесен син, да се наслаждаваш на живота и да пътуваш? Как го постигаш?“. Отговорът отново е кратък – едно по едно. Всичко с времето си!

Поуката: Доста често хората прибързваме и искаме всичко хубаво да ни се служи накуп. Моето разбиране е, че не сме готови за това, а и какво по-хубаво от щастието да се наслаждаваме по-продължително във времето на хубавите моменти.

***

Търсете новия брой на списание Мениджър в разпространителската мрежа, платформата за дигитално четене ZinZin и на manager.bg/списание

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ