Омид Резвани, управител на „Мобайл Уейв Солюшънс“: Хората в компанията са на първо място
Омид Резвани е в сферата на технологиите повече от 25 години. Завършва компютърни науки в Лондон и започва кариерата си като програмист в „Нокиа“ през 1996 г. Малко по-късно завършва и MBA програма към Imperial College в Лондон. След кариера в различни технологични компании през 2014 г. създава „Мобайл Уейв Солюшънс“ в България. Освен технологиите, които са негова страст, през годините той се ориентира и към въвеждане на иновативни модели на управление. Разговаряме с него във връзка с работните практики, чието прилагане инициира в компанията.
Г-н Резвани, какъв образ на компанията развивате и затвърждавате през годините, в които сте на пазара?
В „Мобайл Уейв Солюшънс“ имаме една основна амбиция и тя е да създадем среда, която нашите клиенти да свързват с качественото разработване на техните продукти и стратегия за развитие. За нашите служители искаме компанията да е място, където те могат да следват амбициите си и да постигат целите си, като поддържат и един добър баланс между работа и личен живот. „Мобайл Уейв Сълюшънс“ е бутиково софтуерно студио. При нас бизнес целите са неразривно свързани с възможностите за развитие на хората. Предоставяме на клиентите ни цялостни решения във всички аспекти на софтуерния жизнен цикъл – от анализ и управление на проекта до разработване, тестване и поддръжка. Целта ни е да създаваме дългосрочни взаимоотношения с бизнес партньорите.
Кои са най-важните принципи за изграждане на отговорна фирмена култура, така че те да гарантират добри отношения с клиентите?
Фирмената култура в „Мобайл Уейв Солюшънс“ винаги е била различна от общия корпоративен подход в останалите компании на пазара. Хората в компанията са на първо място. За нас е важно всеки човек от екипа да се чувства добре, удовлетворен от това, което прави. За всеки служител има определен бюджет, който може да използва за повишаване на квалификацията и уменията си, свързани с настоящата му позиция или с преминаване към друга. Предоставяме възможност сами да изберат на какви курсове да се запишат или ние подбираме и предлагаме трейнинги, които смятаме за подходящи за тях, като изцяло покриваме разходите.
Служителите участват активно във всички процеси, включително при вземане на важни решения, свързани с бизнеса. Всеки е добре дошъл да сподели идеите си за подобрение или развитие, персонално или на бизнеса, стига да са добре аргументирани, те биват подкрепени. Прозрачността и хоризонталната структура са част от ценностите на управленския стил и култура.
Предоставяме равни възможности за работа и за развитие и това се вижда от нашите клиенти. „Щастливи хора – щастливи клиенти“, това е мотото ни.
Какви политики насърчавате и въвеждате в компанията ви, така че хората да са мотивирани да работят и споделят идеи?
Компания, която има нужда да мотивира хората си, за да работят, е създала погрешна фирмена култура и атмосфера. Ако хората са добре обгрижвани и им е създадена позитивна среда, то те се чувстват добре и нямат нужда от допълнителна мотивация, за да се справят с ежедневните си задачи. В „Мобайл Уейв Солюшънс“ не наемаме служители, а партньори, които да бъдат част от активното развитие на компанията и бизнеса. Усилията ни са концентрирани в това да им подсигурим правилната атмосфера и работни условия, в които те да творят и да се развиват.
За нас е много важно всеки служител на компанията да чувства, че за него се полагат грижи и му се отделя лично внимание.
Отворената комуникация е в основата на нашия бизнес модел. Всяко тримесечие се допитваме до служителите ни под формата на въпросник, чрез който да оценят компанията и развитието си в нея. Също така практикуваме т.нар. Stay interviews, които да ни помогнат да установим наличието на проблем в ранен стадий и да работим за неговото отстраняване.
Каква е стратегията ви за превеждане на компанията през кризите (геополитически, икономически, здравни), на които ставаме свидетели?
Тъй като сме сравнително малък бизнес, една от основните ни стратегии е грижата за хората. В моментите на криза това, на което държим, е да успеем да запазим всичките си служители, както и всичките си клиенти. Икономическата ситуация е непредвидима и динамична, ние градим стратегията си за справяне с всяка една криза съвместно с клиентите и служителите си. Такъв е примерът и със ситуацията, която имахме в началото на пандемията през 2020 г.
Тя засегна голяма част от нашите клиенти, като доведе до временна загуба на приходи от бизнеса им. Това направи невъзможно за тях да продължат да инвестират в IT проекти. Основната ни цел в този момент беше да успеем да запазим клиентите си, като същевременно защитим хората си, които са най-ценният ресурс на нашия бизнес.
Вярваме, че истинските партньори си личат в моменти на криза. Това беше моментът, в който трябваше да демонстрираме партньорството си към нашите клиенти, както и да покажем мъдро управление спрямо нашите служители. Решението, което взехме, беше да направим 50% отстъпка на нашите клиенти за периода, в който те са лишени от приходи, като така си подсигурихме продължаване на работа по проектите. Инвестирахме в бизнеса, така че да сме сигурни, че това по никакъв начин няма да рефлектира върху служителите ни.
По какъв начин компанията изразява своята социална отговорност към общество и какъв е приносът ви през последните няколко години?
Като компания стимулираме, организираме и съответно подпомагаме участието в различни благотворителни инициативи, като „Капачки за бъдеще“, „Българската Коледа“, подаръци за „Плюшено мече“, благотворителни базари в офиса, Back to school charity съвместно със Съвета на жените бежанци и мн. др.
От друга страна един от основните ни ангажименти като бизнес е и да подпомогнем ИТ сектора в страната. Тази е и причината в началото на годината да вземем решение и да инвестираме в обучение. През март стартирахме първата за нас Трейнинг академия за Java и JavaScript програмисти, като идеята ни беше да обучим 40 ентусиазирани и мотивирани курсисти, които имат желание да се преквалифицират и да започнат работа в ИТ сектора. Академията приключи успешно в края на април, като в момента активно съдействаме на хората в намирането на работа.
Това, което липсва на България, за да се превърне в истински европейски ИТ хъб, е инвестиции в образование и повишаване на квалификацията както от страна на държавата, така и от бизнеса. Смятаме да продължим и в бъдеще да инвестираме в подобни образователни инициативи.
Ако искате да разберете повече за компанията, предлаганите от нея технологии и клиентите, с които работи, както и за възможностите за работа и развитие в нея, може да посетите нейния сайт.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.