Освободете място за нещо по-добро

Освободете място за нещо по-добро

Освободете място за нещо по-добро

Бизнес треньорът Памела Уилсън състави списък с тревожни, предупредителни сигнали, които сигнализират, че пътищата ви с даден клиент в бизнеса се разминават.

Успешните собственици на бизнес са като гимнастици на трапец. Те летят в празното пространство, като скачат от едно място на друго. При това са напълно уверени, че ще се доберат до отсрещната страна.

Ето в какво се състои тази работа

Колкото и да се чувствате задължени към клиентите си, трябва непрекъснато да помните, че вие ​​сте водещ на шоуто. Във вашата власт е да намерите време и ниша за творчество в бизнеса си. И вие сте длъжни да намерите начин, така че бизнесът ви да работи за вас. Това означава, че от време на време е важно да прегледате оборотния списък с клиенти и да обмислите как да постъпите и да откажете да работите с част от тях. Как да разберете кога е време да се сбогувате с даден клиент? Решаването на тази дилема зависи от това дали предлагате услуги или стоки. Нека да разгледаме всеки от тези варианти.

Ако предлагате услуги

Професионалистите, работещи в сектора на услугите, трябва постоянно да подобряват качеството на клиентите, които обслужват. На първо време вие сте готови да се захващате с всяка работа. Но като подобрявате уменията и резултатите си, постепенно започвате да получавате повече удовлетворение от взаимодействието с клиенти, които ви дават трудни задачи.

Освен това можете да поискате по-високо заплащане за сложна задача, така че повишаването на класата на клиентите ви също така да води и до увеличаване на доходите ви.

Поне веднъж годишно преглеждайте списъка с клиенти и проверявайте за тревожни сигнали. Най-честите от тях са:

  • Те не уважават вашето време.
  • Те свеждат до минимум вниманието си към вашите усилия.
  • Работата с тях вече не е трудна за вас.
  • Те плащат по старите тарифи и не се съгласяват на повече.

Ако засечете подобни сигнали, помислете за смяна на този тип клиенти с някаква по-изгодна онлайн оферта.

Как да постъпите в случай, че предлагате стоки

Тези, които предлагат стоки, може да се наложи да обслужват различни обществени групи, докато уменията им нарастват. В ранните дни на вашия бизнес, чрез вашите стоки, решавате прости проблеми. Но с нарастването на уменията ви, пред производството на вашите стоки се появява и необходимостта за решаване на по-сложни проблеми. Колкото по-сложно, ценно и стойностно е решението, толкова по-висока е цената. Затова повишаването на качеството на клиентите води и до по-високи приходи.

И във вашият случай е необходимо поне веднъж годишно да преглеждате списъка си с клиенти и да проверявате за тревожни сигнали.

  • Клиентите харесват вашия продукт, защото не е скъп
  • Клиентите купуват вашия продукт, но не го използват и не постигат резултати.
  • Клиентите искат отстъпка, дори ако цената на продукта е разумна
  • Клиентите анулират абонаменти, макар че са се ангажирали да ги използват.

Ако клиент попада дори и в една от тези категории, трябва да обмислите раздялата с него.

Вие сте достойни за това и може да направите вълшебство

Не е лесно да се сбогуваш с клиент, особено с такъв, за привличането на когото си положил много усилия. Но раздялата създава магията.

Ето една история, която илюстрира това.

Йоланда е копирайтър, която е започнала работа с описание на продукти на онлайн магазини в козметичната индустрия. В началния си етап тя взима 50 долара на час. За един час тя може да проучи, напише и презентира три описания на продукти.  50 долара за 3 описания е равно приблизително на  $16,66 за едно описание. През втората си година на работа, тя вече е пишела шест описания на продукти за същото време. За да бъде справедливо компенсирана с нарастването на нейните умения и производителност, Йоланда е повишила почасовата си ставка до 100 долара на час.

$100 за 6 описания = $16,66 за едно описание

Тя обяснила на клиентите си, че ще платят точно същата сума, но ще получават тестовете два пъти по-бързо.

Тя също така обяснила, че е похарчила средства за допълнително обучение и сега е в състояние да предложи помощ в копирайтинга в страници за продажби и маркетингови кампании по електронните пощи. Клиентите й бяха съпричастни и щастливи, с изключение на собственикат на фирмата AloeFace. Бен едва не се задави, когато видя писмото на Йоланда.

„Йоланда, разочарован съм. Когато се срещнахме за първи път преди 18 месеца, поех риск. Дадох ви платена работа, въпреки че нямахте много опит. Сега искате да удвоите цените и аз се питам защо трябва да плащам?"

До скоро: Бен“

Бен не оценява уменията на Йоланда. Той иска тя да остане затворена в своята „кутийка за новобранци“, дори когато е натрупала опит. Йоланда осъзнава, че Бен вече не е подходящият за нея. Но работата с него носи много доходи. След раздялата в бюджета й ще зейне дупка. И все пак Йоланда знае, че струва повече.

Тя знае, че за нея е нужно и трябва да създаде определен вакуум. Тя трябва да създаде празно пространство, за да може по-подходящ клиент да влезе в него и да го запълни. Йоланда си поема дълбоко въздух и отговаря на имейла на Бен.

„Бен, благодаря, че сподели мислите си. Прав си - пое риск като ме нае. Винаги ще съм ти благодарна за това. Няма да мога да работя с Вас след приключване на текущия проект, който ще фактурирам по старата тарифа. Благодаря Ви много за доверието. Всичко най-хубаво,

Йоланда“

И ето тук се ражда вълшебството. Управляването на бизнес е акт на вяра – вяра в себе си, във вашите способности и във вашето бъдеще. Когато се защитавате, като редовно се разделяте с клиенти, които вече не ви подхождат, се случва нещо удивително.

Ето как се развива този процес

  • Вие събирате смелост да се разделите с клиент и се чувствате ужасно.
  • Тревожите се с мисли за бъдещето си часове, дни, а понякога и седмици.
  • Срещате, като по някакво вълшебство, най-добрия клиент.
  • Разбирате, че ако не се бяхте разделили със стария клиент, нямаше да можете да работите с новия.

Съжалявам, но не мога да обясня това. Но методът „освободете място за нещо по-добро“ е толкова сигурен подход, така че насърчавам клиентите си да го правят редовно. Ако смятате, че сте подценени или недоплатени, вижте тревожните сигнали по-горе. Ако един конкретен клиент причинява дискомфорт, това означава, че просто сте го надраснали. Ако е така, повярвайте и преминете през празното пространство.

Да, този полет е малко страшен. Но единственият начин да намерите нов, по-добър потенциален клиент е да поемете дълбоко въздух и да кажете сбогом на стария контрагент. Скочете и ще видите, че по-добрия клиент чака от другата страна на трапеца. Този клиент ще хареса работата ви, ще плати пълната цена и ще оцени всичко, което влагате в развитието на вашите умения.

Източник: Copyblogger

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ