Скритата цена на играта на сигурно

Повечето компании си поставят цели по един и същ начин: „Както миналата година плюс малко отгоре“. Звучи безопасно, логично и предвидимо. Това обаче е грешен подход. Вие приемате, че малките, нарастващи цели са отговорният избор – че те ви държат фокусирани, намаляват риска и поддържат стабилен напредък. Но те правят точно обратното. Постепенно нарастващите цели са демотивиращи. Те задушават креативността и изсмукват енергията. Никой не се вълнува от повторението на миналогодишния план.
Ако вашият екип изглежда неангажиран или изпълнява само очаквания от него минимум, разгледайте внимателно целите си. Защото проблемът може да не е вашият екип, а в целите, които сте си поставили.
Науката зад амбициозните цели
Хората са устроени да реагират на предизвикателствата. Служителите се представят най-добре, когато работят за нещо значимо. В проучване сред над 1000 служители, проведено от консултантската компания McKinsey, 72 процента казват, че поставянето на цели е ключов двигател за тяхното по-добро представяне. Постепенните цели не предизвикват този отговор. Те се разглеждат като просто още една задача в безкраен списък със задачи.
Амбициозните цели обаче създават плам в душите на служителите. Те изискват сътрудничество и катализират иновации. Какво е доказателството за това? Вижте най-революционните постижения в историята. Хората не стъпиха на Луната на база на план „миналата година плюс 5 процента“. Стигнахме дотам, защото си поставихме толкова дръзка цел, че тя изискваше нови начини на мислене и работа.
Вашият бизнес се нуждае от подобна цел. Ето как да я създадете
Не е нужно да преразглеждате цялата си стратегия за една нощ. Но имате нужда от поне една смела, вълнуваща, променяща играта цел, на която да се уповават хората. Ето как да изработите такава:
- Задайте големия въпрос: Какъв е проблемът във вашата индустрия, който, ако бъде разрешен, би направил вашата компания безполезна? Това е нивото на амбиция, което търсите.
- Направете го конкретно: Кацането на Луната не е неясна цел. Има ясен, измерим резултат - нещо, което можете да проследите и да се обедините около него.
- Създайте отворена покана: Не всеки от вашия екип трябва да бъде част от тази цел, но всички те трябва да се чувстват добре дошли да допринесат с нещо.
- Очаквайте дискомфорт: Ако целта не ви плаши поне малко, не е достатъчно смела.
Защо си струва риска
„Но какво ще стане, ако се провалим?“ Това е грешен въпрос. Истинският риск не е да се провалиш, а никога да не опиташ. Поставянето на малки, невдъхновяващи цели гарантира едно нещо – ще получите малки, невдъхновяващи резултати. Ако искате екип, който е ангажиран, мотивиран и готов да се справи с големи предизвикателства, трябва да му дадете причина да действа по различен начин.
Ето и едно предизвикателство за вас: Поставете си една смела цел тази година. Нещо, заради което кара хората да ви спират и да казват: „Чакай… наистина ли правим това?“ Защото, когато надхвърлите границите на възможното, спирате да поставяте отметки в квадратчетата и започвате да вършите изключителна работа.
……………
Робин Камарот за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Централната банка на Китай разширява квотите за внос на злато поради рязко покачване на търсенето
Финанси |Времето: Облачно, с превалявания
България |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Цитат на деня
Цитат на деня |Какво наистина мислят вашите клиенти?
Маркетинг |На днешната дата, 15 април. Рождениците днес
На днешната дата |Алжир гони френски дипломати за пръв път от 1962 г. насам
Свят |Китайски електромобил влезе в Книгата на рекордите на Гинес
Автомобили |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.