"Спешно се нуждаем от хора!": 7 ефективни техники за наемане

Спешно се нуждаем от хора!: 7 ефективни техники за наемане

Инвеститорът Даниел Грос споделя как стартъп- компаниите могат да намерят най-добрите служители

Почти всеки екип, който срещам, преминава през подобен цикъл в началото:

  1. Печелете пари!
  2. Намерете продукт, който отговаря на изискванията на пазара!
  3. Разхлабете хватката „Спешно трябва да наемем служители!“
  4. След 6 месеца никой не е назначен.

Не се паникьосвайте, ако това ви звучи познато. Не сте сами. Случва се. Често на екипа основатели са необходими от 6 до10 месеца, за да наеме първите няколко служители. Проблемът с „наемането“ е най-добре разделен на два етапа:

  • Търсене. Като главен изпълнителен директор, вие сте баскетболен скаут, който се оглежда за новия Коби Брайънт. Необходимо е да отделите много време за активни срещи със спортисти. Повечето от тях няма да са добри или няма да могат веднага да преминат към вашия отбор. Но това ще се изплати по-късно.
  • Избор. Систематична обработка на входящия поток. Създаване на идеалния филтър за подбор на таланти.

За да спечелите, трябва да се справите перфектно и с двете задачи. И ето как:

1. Изградете система за управление на времето. Мислите много за наемане, но отделяте време за гасене на други пожари. Погледнете календара за миналата седмица. Каква част от дейностите ви съставляваха интервютата за работа? Ако сте главен изпълнителен директор, тогаваза това трябва да отива не по-малко от половината. Талантът – това винаги е важна, но не и спешна цел. Ако настойчиво не разпределите приоритетите си, те ще ви се изплъзнат. Не се обрягайте прекалено на силата на волята – в това е целият трик. Изградете система. Накарайте някой отвън (помощник изпълнителен директор, специалист по подбор на персонал и т.н.) да направи вашият дневен ред и да ви залее със събеседници.

2. Срещи с герои. Има един трик: интервюирайте всеки, дори и тези, които определено няма да наемете. Помислете си: „Кой от топ 10 на хората в света, е този, с които бихте искали да работите?“. Запишете тези имена. Запознайте се с тях. Получете представа какво е съвършенството. Един ден ще можете да наемете тези "герои". Дори и да не го направите, настройката ви вече ще е правилна.

3. Не вземайте решение, докато не съберете база данни. Много често срещана грешка е да не интервюирате достатъчно количество изтъкнати хора. Интервюто има и втора цел: вие обогатявате базата си данни. Имате нужда от много примери, за да разберете какво е това постижение "отлично". Книгите и думите не стигат за това. Но разумът е великолепен в „изграждането на индекси“, на базата на лични общувания.

Когато провеждате интервю, често си мислите: „Този ​​човек ми напомня за X.“ След това си спомняте опита с X и може би това ще доведе до отрицателно предубеждение. Това е мощен инструмент! Увеличете обхвата на търсенето си и интервюирайте хора, дори ако не можете да ги наемете. Освен това е безплатна реклама за компанията и чудесно време за практи„едси упражнения.

4. Препоръки. Може да сте интроверт, който предпочита няколко силни контакта пред много слаби. Но нищо - няма да получите по-ефективно средство за филтриране от препоръките. Най-добрите препоръки идват от хора, които познавате. Моят трик е, че го възприемам почти като пазар: честната критика има определена социална цена и не можете да си я позволите, освен ако нямате предишна връзка с референта. Това е още една добра причина и повод  да проведете „интервю с герой“. Може и да не го наемете, но след време той ще ви даде ценни препоръки.

5. Домашни проекти. По правило от съкращаването на времето няма никаква полза. Вместо това разработете задачи за домашна работа, които могат да се прилагат, без да губите време от ваша страна. Обикновено това са часове задачи или игри, които ви позволяват да говорите по-подробно за способностите на кандидата. Има около 10 такива проекта в Pioneer с различни видове дейност и сложност. Пример: изберете час и ние ще изпратим задача по имейл: „Изучавайте най-новите постижения в квантовите изчисления. Развийте цялостен поглед върху пазара. Има ли компании, в които бихте искали да инвестирате? Какви продукти ще излязат веднага на пазара? Имате 3 часа, за да ни изпратите своите съображения.“

Когато получим отговор, даваме обратна връзка: „А ако напълно грешите във вашата хипотеза, тогава какво?“

Това дава представа за критичното мислене, писателските и изследователските способности на кандидата. Вие ги адаптирате към вашата област, например - ние създаваме различни проекти за инженери.

6. Използвайте пробен период. Ако сте на ранен етап, пробният период е чудесен начин да се ориентирате в същността на вашата култура и да разберете кое работи за вас и кое не. Не всеки е готов за това (някои хора искат да започнат веднага), но винагитова е добра основа за начало.

7. Работа с хранилки. Компанията KKR е известна с това, че си партнира с десетки финансови консултантски фирми и след това наема най-добрите консултанти. Както при пробен период, това ви позволява да работите с минимален ангажимент и да надграждате постепенно. „Свръхразширено интервю“. Не е подходящ за всички индустрии. Стартъпите не трябва да наемат софтуерни консултанти само поради тази причина. Но ако имате нужда от специалист по бизнес операции, огледайте се, например,  за най-добрия адвокат във вашата кантора.

Надявам се тези съвети да ви помогнат да наемете страхотни хора, и то по-бързо от вашите конкуренти.

Източник: Dcgross

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ