Преди да назначите отново служителя-бумеранг
Много служители напуснаха работните си места през последните две години, тъй като пандемията от COVID-19 разтърси пазара на труда по цял вят. Не малко от тези служители обаче сега са готови да се завърнат на старото си работно място. Така наречените „служители-бумеранг“ са представлявали цели 4,3% от всички наети на работа през миналата година в САЩ, сочат данни на LinkedIn.
Ново проучване на iCIMS близо една трета от американските работници и една трета от британските работници, които са напуснали работа през последните две години, биха обмислили да се върнат на старото си работно място. По-младите работници и мъже от всички възрасти (както в САЩ, така и в Обединеното кралство) обмислят да се върнат в компания, която са напуснали по време на т.нар. „Голямо напускане“. При по-старите поколения и жените от всички възрасти това е по-рядко срещан феномен.
Лаура Кокаро от iCIMS, следи тенденцията на служителите-бумеранг. Наскоро тя сподели три важни неща, които мениджърите трябва да имат предвид, когато наемат обратно бивш служител.
Разберете каква е тяхната крайна цел
Кокаро отбеляза, че достигането на същността на това защо са напуснали и защо сега искат да се върнат може да помогне за започването на разговор за това къде се виждат в бъдеще. „Искате да сте сигурни, че вашите цели са съгласувани, за да може бизнеса да върви напред“, каза Кокаро.
Бизнес средата през последната година изискваше от компаниите да дават не малки обещания, за да привличат и задържат топ таланти. Сега, когато растежът се забавя, правилата се променят. Въпреки че привличането на топ служител обратно към компанията може да изглежда като чудесна възможност, назначаването на човек, който е видял, че тревата не е по-зелена от другата страна на оградата и сега търси сигурност и удобство на добре позната роля, не винаги е правилният избор.
Провеждането на открит и честен разговор относно кариерните цели на този служител ще помогне за изграждането на здрава основа във взаимоотношенията ви с него.
Разберете какво са научили, докато са работили на друго място
Знаейки как един кандидат е израснал в професионален аспект, когато е бил далеч от вашата организация, може да помогне на набиращите персонал да разберат дали служителят-бумеранг има това, което е необходимо, за да успее в настоящето, или може би е просто познато име.
„Връщането на кандидат-бумеранг трябва да има смисъл както за служителя, така и за бизнеса“, категорична е Кокаро. „Търсещите работа, които постоянно се стремят да развиват своя набор от умения и непрекъснато се учат, се открояват. Когато кандидатът-бумеранг, който е напреднал в кариерата си по време на своето отсъствието, това показва, че той е амбициозен и мотивиран да постигне целите си“, добавя тя.
Уверете се, че сте на една страница по отношение на бъдещата ви мисия
В днешния сложен бизнес свят много неща вероятно са се променили, откакто служителят е бил последно във вашата компания, дори ако той е напуснал само преди няколко месеца. Мениджърите трябва да се уверят, че тези промени са автентично представени на кандидата по време на интервюто за работа, за да се гарантира, че те са в съответствие с всички нови цели или инициативи, върху които компанията се фокусира.
„Много компании трябваше да работят ad hoc, за да преминат през последните няколко години. Сега се намираме на място с размити граници и неизказани очаквания. Тъй като светът и бизнесът се пренастройват, организациите трябва да отделят време за създаване на по-структурирани подходи и предефиниране на политики, така че работната сила да знае как точно стоят нещата и да е по-добре подготвен“, казва Канаро.
Според нея текучеството нараства, а ангажираността на служителите намалява, когато организациите не описват точно изискванията и очакванията на работното място.
Изводът от всичко казано дотук е, че служителите-бумеранг имат какво да предложат, но дали те са правилния избор за вашата компания зависи от настоящите и цели и ценности. Бъдете внимателни и ще вземете правилното решение.
……………
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.