За да прекъснете човек, който не иска да спре да говори на бизнес среща, направете 3 прости неща

За да прекъснете човек, който не иска да спре да говори на бизнес среща, направете 3 прости неща

Случвало ли ви се е да бъдете на работна среща или на обществено събиране, където един човек просто не спира да говори? Това е наистина разочароващо, особено когато самите вие имате какво да кажете.

Много интелигентни и учтиви хора смятат, че е грубо да прекъсват, но в книгата си "Умно, а не шумно: Как да ви забелязват на работното място по правилните причини" експертът по комуникации Джесика Чен говори за това колко е важно да се изказвате, особено ако имате нещо важно да добавите към разговора.

Ето три неща, които трябва да направите в подобна ситуация:

1. Променете начина си на мислене

Първата стъпка е да не мислите за прекъсването като за нещо лошо. Напротив, вие сте част от разговора и вашите мисли са също толкова ценни, колкото и тези на всички останали.

А сега, с правилната нагласа, как всъщност да си кажете думата?

2. Започнете с името на другия

Когато намерите подходящия момент да се изкажете, първото нещо, което ще искате да кажете, е името на човека. Проучванията показват, че мозъкът ни се активира, когато чуем името си да бъде назовано. Това ни сигнализира, че потокът на разговора се е променил, и ние интуитивно спираме, за да видим какво се случва.

Затова произнесете името на човека твърдо и учтиво. Тази комбинация демонстрира увереност и присъствие, без да изглежда конфронтационна.

3. Потвърдете и пренасочете

След това пренасочете разговора към това, за което искате да говорите. Бъдете стратегически настроени, като покажете, че си сътрудничите и се опитвате да разширите техните мисли. Хората обичат да се чувстват така, сякаш идеите им са били признати, а и това създава безпроблемен поток на разговора.

Например, можете да кажете:

"Чух това, което казахте за загрижеността на клиента, и това ме накара да се замисля за подхода, който използвахме с друг клиент преди няколко години.“

"Това е добра забележка относно графика на проекта, но какво е твоето мнение за това от гледна точка на маркетинга?“

"Съгласявам се с теб. Това, което казваш, ме кара да се сетя за една книга, която току-що прочетох."

"Мълчаливо кимнах, когато казахте това, защото ми напомни за ситуация, която преживях миналата седмица.“

Когато някой се чувства изслушан и чут, той е по-склонен да се оттегли и да даде път на другите да говорят. Сега можете да насочите разговора към това, за което наистина искате да говорите.

Да речем, че сте използвали тази проста стратегия, за да прекъснете твърдо и учтиво човека, който доминира в разговора. Но този човек просто не иска да отстъпи. Какво ще направите?

Директността е от ключово значение. Ако някой продължава да се държи, не е проблем да се заявите още по-твърдо и да изтъкнете какво точно правите. Също така е силен ход да го поставите като въпрос.

Може да кажете:

    "Оценявам мислите ти, но бих искал да се уверя, че и другите имат възможност да изкажат мнението си точно сега. Имаш ли нещо против да ги чуем?

    "Знам, че изпитваш силни чувства по този въпрос, но нека да дадем възможност и на някой колега да се изкаже. Имаш ли нищо против?"

В края на краищата искате да създадете уважителна среда, в която всеки да има възможност да говори. Не е задължително да говорите на висок глас или да се карате. Просто трябва да е целенасочено. Ако усещате, че някой доминира в разговора и затруднява останалите да кажат думата си, има вероятност и други хора да се чувстват по същия начин. С този подход можете да се изказвате тактично и учтиво, но категорично и другите ще ви оценят за това.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ