Компании насърчават активния начин на живот

Компании насърчават активния начин на живот

Компании насърчават активния начин на живот

Все по-голям брой компании пробват различни методи, за да окуражат служителите си да спортуват. Те вярват, че по-здравите и активни работници подпомагат продуктивността.

Например американската софтуерна компания Autodesk предоставя педометри на работниците и провежда „здравно предизвикателство“. Служителите се състезават по отбори кой ще направи най-много стъпки за 100 дни. Блейк Менезес, който работи като стратег по социални медии в Autodesk, казва: “Харесвам да имаме причини от време на време да станем и да походим. Педометърът показва точно колко сте активни". А ПР директорът на компанията Клей Хелм допълва: „Продуктивен съм и по-малко стресиран. Понякога най-добрите идеи ви идват, когато сте далеч от технологиите".

Нещо повече, служителите очакват всеки един в отбора да допринесе за победата. Този състезателен дух усилва желанието им за спортуване.

Здраве и продуктивност

Нефтеният гигант BP дава на американските служители фитнес гривни Fitbit, които следят стъпките, приема на калории и навиците на спане. Само през 2015 BP раздава цели 24 500 от тях. Нещо повече, точките за активност, които гривните събират, дават намаления на служителите върху вноските по здравни осигуровки.

Доброволците в инициативата имат за цел да извървят 1, 2 или 3 милиона стъпки за година. В резултат на това, от BP вярват, че служителите им са в по-добра форма.

Би Би Си съобщава, че 81% от работниците са достигнали един милион стъпки.

Конкурентно предимство

Според компанията за технологически проучвания Gartner, през 2013 около 2 хиляди компании предоставили на служителите си фитнес тракери. През 2014 компаниите станали 10 хиляди.

До 2016 Gartner предвижда, че повечето големи компании (с 500 служители и нагоре) от САЩ и Западна Европа, ще предоставят фитнес тракери с програмите си.

Малко вероятно е да раздават смарт часовниците на Apple, защото са значително по-скъпи от устройствата за носене на Jawbone, Fitbit, Garmin, Microsoft, Basis и други.

“Много компании смятат, че тези схеми им дават конкурентно предимство“, казва Раян Мартин, анализатор на устройствата за носене в компанията 451 Research.

Чрез събирането на данни компаниите могат да подобрят цялостното здраве на служителите.

Разтревожените маниаци

Замислете се за хората, които следят стъпките, калориите и съня си. Не са ли те онези, които посещават фитнес залата, хранят се здравословно и живеят активно?

Точно с тях се сблъскват корпоративните и уелнес програми, но целта им е да стигнат до хората с уседнал начин на живот, а не само маниаците на тема здраве.

Според компаниите това трябва да се случи на работното място, защото така неспортуващите ще участват в инициативите, ако колегите им вече го правят.

Компанията Fitbit казва, че различните проучвания показват около 20% участие в уелнес програми. Тя твърди, че с нейната програма това число се покачва между 40% и повече от 80%. Компанията препоръчва на изпълнителните директори да приемат предизвикателството, следвайки примера, и да връчат "най-големия и банален" трофей за награда на седмичните победители.

Раян Мартин от 451 Research казва, че Fitbit съперничи на Jawbone като иска да покаже по-цялостен подход към фитнеса. Това означава не само да отчита активността, но и да подтиква към нея като ви накара да станете от стола и се раздвижите, ако преносимата джаджа усети дълго застояване.

Размяна на личните данни за повече облаги

Споделянето на данни за личното здраве с работодателя може да се окаже проблем. Клей и Блейк от Autodesk казват, че не им пречи, защото всичко е на доброволни начала. И двете компании, BP и Autodesk, казват, че имат достъп само до събраните общи данни, а не личните на всеки служител.

Анет Цимерман от Gartner вярва, че тази тенденция за проследяване на физическата активност на работното място ще дойде и в Европа. За всяка държава ще има различни бизнес модели. Според нея хората са склонни да споделят здравната си информация, ако в замяна получават нещо.

С други думи, всеки си има цена.

Възможно е да се появи и друг проблем. Американската група за неприкосновеност на личността World Privacy Forum мисли, че компаниите може да продават данните на фирми за маркетинг. Така хората ще получават целево рекламиране. Лобистката група иска да се ограничи размера на намаленията върху здравните услуги. Твърди, че ако те са прекалено големи, по-бедните служители ще се принудят да участват, дори и да имат основателни причини да не го правят, например бременност или религиозни съображения.

Въпреки това, схемите за проследяване на активността може да станат популярни, особено ако има повече доказателства, че увеличават продуктивността и намалят отсъствието от работа по болест.

Ако програмите останат доброволчески, лобистите за неприкосновение на личността ще имат доста работа.

Източник: Би Би Си

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ