Погрижете се за малките неща, големите сами ще се наредят
„Срещал съм прекалено много хора, които, разпознаят ли празнина в днешния ден, много усърдно търсят решение, с което да я запълнят. Но днешната празнина е резултат от провал в плановете, който сте допуснали в миналото.” – Анди Гроув.
Когато управлявате компания, умът ви обикновено е ангажиран с големи неща. Дали ще приключим тримесечието успешно? Правилните инженери ли наехме? Дали продуктът ни ще излезе на пазара в срок? Имаме ли проблем с качеството? Имаме ли достатъчно пари в банката?
Уловката е, че ако се опитате да работите директно по тези „големи неща”, по-вероятно е да нанесете големи щети. За да ги придвижите в правилната посока, трябва да се фокусирате върху детайлите.
Ако сте разтревожени за края на тримесечието, може да решите, че е добра идея да тормозите мениджъра продажби по два пъти дневно с искания за актуална информация. Може да сметнете, че това е правилния начин да създадете усещане за неотложност, но в действителност го разсейвате и му пречите да си върши работата… всеки ден, по два пъти. Освен това, когато наблягате прекалено много на резултатите от тримесечието, има опасност да принудите лидера на отдел „Продажби” да концентрира усилията си в търсене на начини да замаже положението – онези засукани оправдания, които биха се излели върху вас в случай на провал.
От своя страна, тези оправдания ще причинят още проблеми. Мениджърът продажби може да каже, „Не получихме достатъчно подкрепа от продуктовата организация.” Така ще започнете да тормозите мениджъра на отдел Маркетинг, който ще каже „Какво?! Ако вицепрезидентът по продажбите не е получавал достатъчно съдействие, защо не дойде право при мен?” Видяхте ли какво се случи? Не само че не постигнахте никакъв напредък, но и създадохте нов "политически" проблем, който ще се отрази и на следващото тримесечие.
Въпреки че с основание се тревожите за големите спънки, трябва да устоите на желанието да работите по разрешаването им директно. Преди да действате, трябва да раздробите голямото предизвикателство на няколко по-малки. Например, след като имате проблем с продажбите, трябва да проверите дали продавате продуктите си по възможно най-ефективния начин. Добре обучени ли са търговците ви? Успяват ли те да представят продукта ви във възможно най-добрата светлина и да преборят конкуренцията? В правилната таргет група ли се целите? Истински конкурентен ли е продуктът ви? Когато научите отговорите на тези въпроси, ще разберете кои са мини-проблемите, за чието разрешаване трябва да вземете мерки. Тези малки неща може да не осигурят успех през следващото тримесечие, но със сигурност ще дадат резултат за по-следващото.
По същия начин, ако сте силно разтревожени от резултатите на инженерите си, мрънкането, че те не работят толкова усърдно, колкото конкурентните, може единствено да накара първите да се почувстват като неоценени, второкачествени работници. Затова пък, прекарвайки повече време с тях и разбирайки какво им пречи и ги бави, дали работната атмосфера им влияе неблагоприятно, или качеството на комуникацията е ниско, можете да постигнете значителни резултати.
Това се отнася за всяка една фирмена дейност или структура. Поставяйте си високи цели, но ако искате те да бъдат постигнати, трябва да се фокусирате се върху малките неща.
Бившият ми шеф, Джим Барксдейл, казваше, че познанието е съвкупност от приносите на всички служители и клиенти. Като главен изпълнителен директор, трябва да наемате правилните кадри и ясно да определяте посоката. Щом направите това, по-добре е да летите ниско и бързо, отколкото високо и бавно. Обърнете внимание на малките неща, а големите сами ще се наредят.
Бен Хоровиц, бизнесмен, инвеститор, блогър и писател, за B.Horowitz.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.