Има ли полза от мързеливите служители? О, да!

Има ли полза от мързеливите служители? О, да!

Има ли полза от мързеливите служители? О, да!

На пръв поглед, мързеливците изглежда са най-ужасния вид служители, ако искате работата да е свършена както трябва. Но само на пръв поглед. Може да звучи нелогично, но често привидно най-ленивите членове на екипа, са най-умни и най-продуктивни. Все пак именно те знаят преките пътища, „врътките”, как да елиминират проблемите, да спестяват време и да поддържат плавен процеса на работа.

Ето как да ги превърнете в своето тайно оръжие:

Когато изглежда, че стоят без работа, всъщност може би са намерили по-лесен начин да изпълнят задачите си или пък имат по-силно развити умения от колегите си. Учете се от тях и ги стимулирайте да учат и другите членове на екипа.

Когато изглеждат отегчени, може би са дълбоко замислени. Възлагайте им по-особени предизвикателства и по-значими задачи.

Когато изглеждат разсеяни, може би имат нужда от нещо, което да събуди интереса им. Поверявайте им проекти, които изискват мултитаскинг и динамична работа.

Когато изглеждат мързеливи, вдигнете мизата. Дайте им място за повече действие. Генерирайте предизвикателства и цели, благодарение на които да развиват способностите си.

Когато изглежда, че се туткат, позволете им да откриват нови начини да са по-продуктивни за по-кратко време. Помагайки на служителите си да развиват нови умения, вие демонстрирате отдаденост към техния успех.

Имайте предвид, че тази статия не се отнася за служителите, които не отговарят на стандартите за представяне, а за онези, чиито усилия са малко или напълно невидими. Техният мързел си е съвсем истински, но той е симптом на нещо по-голямо. Ако не им дадете възможност да вършат повече, само захабявате великия им ресурс.

Ако има трудна задача за изпълнение, проект за завършване или цел за постигане, дайте ги на мързеливия си подчинен и гледайте как той намира пряк път до финалната линия.

Не отблъсквайте ленивите си служители, а им поставяйте предизвикателства, разсейвайте ги и ги впрягайте отново на работа. Позволете им да ви научат какво е да си продуктивен, ефективен и конструктивен.

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ