Различни подходи на управление в отделите? Няма лошо!
Подходът на мениджъра силно влияе на продуктивността на работния екип.
Въпреки че всеки един отдел в компанията е отговорен за собствената си продуктивност, начините, по които мениджърите на отделите разпределят отговорностите, вземат решения и общуват със служителите, влияят на цялата компания. И тези мениджъри често имат съвсем различни стилове на управление. Няма нищо лошо!
Най-хубаво се получава когато разнообразието от лидерски стилове се обедини. Ако пък мениджъри със сходни стилове си общуват, всичко става по-лесно, машината работи по-гладко.
Важно е да се знае, че в никоя голяма компания, съставена от отдели, няма един единствен лидерски стил. Не може да се каже, че един мениджър ръководи екипа си по-добре от останалите мениджъри. Трудно е да се заключи, че някой е мерило. Някои подходи в ръководенето прилягат по-добре на определени задачи и ситуации. Като цяло е най-добре всеки мениджър да бъде оставен да направлява кормилото както той счита за добре - важен е крайният резултат, да се постигне бизнес целта.
Също така е важно висшият мениджмънт все пак да поставя ясни граници на управлението - да бъдат ясни общият морал, корпоративните ценности спрямо служителите и клиентите. Хубаво е да се определят основни правила на управление, които да са валидни за всички мениджъри.
Полезно е също мениджърите да общуват помежду си, да коментират добри практики от работата си досега, да не се гледат враждебно, да уважават резултатите на другите. Като оценяват чуждия подход и разбират добри идеи, те ще допълнят знанията си и ще се вдъхновят да работят по-добре. Освен това ще изградят по-близки отношения помежду си.
Да се развихрят различни стилове на лидерство вътре в компанията е същинско предизвикателство. Но не задължително е нещо лошо. Всъщност, опитът сочи, че така се изгражда по-продуктивна организация.
Не е важно дали всеки отдел е ръководен по съвсем различен начин и дали мениджърите като професионалисти и хора нямат нищо общо помежду си. Никой среден мениджър не бива да бъде сравняван с другия и критикуван спрямо него. Важното е отделите да постигат и преизпълват заложените им цели.
По съвети за големи компании на сп. Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.