Цената на лошия шеф
Според проучване на Florida State University, 40% от работещите смятат шефовете си за лоши. Защо?
Неспазването на обещания, обвиняването на служителите за лидерски грешки, липсата на доверие, унизителните забележки, наказателното мълчание, вземането на лоши или никакви решения... списъкът продължава.
Резултатите от слабото лидерство не са само емоционални, но и финансови. Множество проучвания по темата разкриват, че до 32% от доброволните оттегляния могат да бъдат избегнати при наличието на добри водачи.
Изчислете колко струва загубата на един компетентен, продуктивен и допринасящ служител и я умножете по 30-те процента работна ръка, която трябва да замените. В случай че се нуждаете от помощ за сметките, замяната на един качествен кадър с друг струва 150% от заплатата му. При по-неопитните служители процентът е по-нисък, но все пак – както забелязвате – всичко се натрупва.
Разбира се, проблем не са само разходите по наемане – не че те, сами по себе си, са маловажни. Но замислете се за последиците върху продуктивността, взаимоотношенията с клиентите, ръста на приходите, разходите по обучения, загубените знания, пазарната стойност на компанията.
Слабите управленски и лидерски практики на една организация, за която четох, са й стрували около 15% от ръста на продажбите всяка година.
Според проучване на Gallup, във всеки един момент до 20% от служителите се чувстват неангажирани с целите на компанията заради некомпетентната работа на ръководството. Мнозина изпускат парата на недоволството си по контра-продуктивни начини, които влияят негативно на колегите им и на обслужването на клиентите.
Това е растящ проблем, който изисква внимателен анализ на уменията на мениджърите и лидерите в компанията. Оставени без надзор, последните биха могли да наложат своите представи за това, както означава добро управление, а последиците от подобни своеволия могат да бъдат катастрофални.
Всички тези неприятности, за щастие, могат да бъдат избегнати. Оценете уменията на лидерите и дейността по наемане и повишаване на служители спрямо приходите, продуктивността и процента на новонаети и напуснали кадри. Пуснете анкета за удовлетвореност и ангажираност на персонала. Ако сте наясно с положението в компанията, веднага ще забележите признаците. Ако ли не, гледайте да се запознаете по-скоро.
Една стара мъдрост гласи, че служителите не напускат организациите си, а своите мениджъри. Това може да е вярно, но в крайна сметка компаниите са тези, които понасят загубите.
Уилям Спиндлоу, директор на Air Pacific, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.