7 грешки в общуването

7 грешки в общуването

Общуването с екипа е един от най-важните ключове за успех. Често обаче мениджърите допускат малки грешки в комуникацията, които намаляват ефекта на доброто управления. OpenForum изброява седем от най-често срещаните.

1. Обявяват решение, без да подготвят хората за него. Когато то не се обсъжда, не се изслушат аргументи "за" и "против", се създава напрежение и съпротива.

2. Лъжат. Понякога хората изкривяват или премълчават част от истината с най-добри намерения. Тази сдържаност е разбираема, когато част от информацията е поверителна. Но ако служителите ви разберат, че сте излъгали, ще загубите доверието им завинаги.

3. Пренебрегват властта. Ако сте изглеждали намръщени по време на презентация, след това всички ще знаят, че не сте доволни. По-добре е да се изразявате ясно и просто, и да обобщавате следващите стъпки. Властта е много важна в управлението.

4. Подценяват хората и затова често се изкушават да не им обясняват подробности, защото “не биха разбрали”. Ваша работа е да обяснявате.

5. Бъркат процеса с резултата. Всички искаме да получаваме признание за работата си и усилията, които полагаме, за да постигнем поставените цели. Вместо това, обикновено ни оценяват по постигнатите резултати, защото така е по-лесно.

6. Използват неподходящи форми на общуване. Електронната поща върши отлична работа. Имайте предвид и че някои хора обаче по-лесно възприемат информацията като я слушат, вместо като я четат. Не се притеснявайте да попитате кой от двата начина на общуване предпочита служителят.

7. Премълчават. Посланието, което изпращате, когато нещо премълчавате е толкова красноречиво, колкото когато нещо казвате.. Ако не обяснявате причините да изберете едно решение пред друго, съобщението, което изпращате до екипа си е: “Нямам ви доверие”.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ