8 храни, които ни правят по-щастливи

Политика за бисквитки

Храната е гориво не само за тялото – тя захранва и настроенията ни. Затова не е учудващо, че някои продукти имат по-силно влияние върху чувството ни за щастие от други. Вижде кои храни трябва да търсите, когато тъгата ви натисне с пета.

Овесени ядки. Само за 20 минути те могат да ви накарат да се усмихвате от ухо до ухо. Защо? Защото когато ядете полезни въглехидрати като тях, тялото изпраща аминокиселината триптофан към мозъка, а той отговаря с експлозия от серотонин – невротрансмитер, който ни кара да се чувстваме спокойни и доволни. Овесените ядки са идеалното решение, когато сме обградени от проблеми и ни трябват сили, за да се справим.

Шамфъстък. Една шепа от него снижава стреса значително. В шамфъстъка има фибри, антиоксиданти и ненаситени мастни киселини, а всички те свалят високото кръвно. Експеримент на университета „Пен” показа и че стотина грама успокояват ефектите от стреса при студенти, явяващи се на изпит по математика. Авторът на проучването д-р Шийла Уест уточнява, че студентите са усещали стреса от изпита, но тялото им е реагирало с по-малко симптоми на паника.

Мляко. Неслучайно баба ви даваше топло мляко, за да заспите. Млечните белтъчини намаляват чувството за тревожност и раздразнение. Калцият отпуска мускулите и нормира кръвното налягане. Д-р Сюзан Клайн, автор на книгата „Диетата на доброто настроение”, предлага да си създадете ритуал, в който затопляте чаша мляко, добавяте какао на прах и малко от натуралния подсладител стевия, преди да си легнете. Сладките сънища са гарантирани.

Авокадо. То е не просто лукс за вкуса, но и съдържа много полезни мазнини и калий, които свалят кръвното и поддържат рецепторите в мозъка чувствителни към хормона на доброто настроение серотонин. Половин авокадо на ден е достатъчно.

Вино. Чаша-две с вечерята са истински еликсир за тялото и душата. Чашата вино е като антидепресант за централната нервна система. Тя ни успокоява и повдига настроението. Важно е обаче да не прекаляваме – прекаленото успокояване на нервите може да ни остави депресирани – да не говорим за махмурлука на следващия ден.

Шоколад. Еуфорията, която усещате, когато го похапвате, е истинска. Шоколадът има нежен, временен стимулиращ ефект върху тялото ни заради кофеина, захарта и правилната комбинация от мазнини. Те повдигат нивото на хормоните на щастието ендорфини и водят до това, което учените наричат „върховно мозъчно щастие”. Едно-две парченца тъмен шоколад на ден са отлични и за здравето ви, защото намаляват риска от инсулт.

Орехи. Обърнете се към тях, когато сте тъжни. Тайната е във високото им съдържание на омега-3 мастни киселини. Проучвания показват, че хората, които не поемат достатъчно от тях, по-често показват симптоми на депресия и гледат по-мрачно на живота. Омега-3 ни прави по-доволни и по-приятни в отношенията си с околните – всичко това, защото, в комбинация с уридина, който се намира и в риби като сьомгата, тя засилва комуникациите между невроните във важни части на мозъка.

Спанак. На вкус няма да ви ощастливи кой знае колко, но спанакът помага на тялото ни да поддържа стабилни нивата си на серотонин, което е гаранция за продължително добро настроение. Витамин В9, който се съдържа в спанака, е от ключово значение. Проучване на американското списание „Журнал за храненето” показа, че хората, които не поемат достатъчно от този витамин, имат ужасните 67% по-висок риск от депресия от останалите.

Кои храни носят лошо настроение?

Поничките, бисквитите и други сладки с високо съдържание на захар. Те причиняват бърз приток на енергия, след който обаче следва по-жесток срив.

Беконът. Храните, пълни с наситени мазнини, отклоняват кръвта от мозъка към стомаха, който се мъчи да ги смели, и ни оставят замаяни и потиснати.

Големите порции. Обядът от над 1000 калории носи онази следобедна дрямка и чувството, че нищо не ни се иска, защото по-дългото храносмилане означава по-малко кръв за мозъка и мускулите.

Delish.com

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Британската петролна и газова компания BP се завръща за работа във Венецуела
Нова Зеландия оттегли подкрепата си за президента на ФИФА Джани Инфантино
Времето: Остава топло, но със силен вятър по Южното Черноморие
САЩ завършиха успешно първите ключови тестове за противоракетната система „Златен купол“
На днешната дата, 15 август. Голяма Богородица
Защо Ричард Брансън съветва срещу копирането на неговата сутрешна рутина?
Основният спонсор на "Евровизия" се оттегля от конкурса
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Бившият главнокомандващ на украинската армия не вижда перспектива Украйна да се присъедини към НАТО
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Франция ще строи шест нови АЕЦ
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Куба отбелязва 100 години от рождението на Кастро на фона на тежка криза
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
ВСС дава над 103 000 евро за наем на зала за изборите на нови членове на кадровата структура
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
Защо хората напускат работа? Всичко опира до четири думи
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
Forbes: Урсула фон дер Лайен е най-влиятелната дама в света
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
С решение на борда: Центърът „Кенеди“ във Вашингтон си връща името на Тръмп
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Великобритания намалява директната помощ за страните от Африка с повече от 40%
След 50 г. в космоса: NASA намери начин апаратът Voyager 2 да продължи пътуването в междузвездното пространство
Швеция понижава възрастта за наказателна отговорност за деца на 14 години
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
Ирак може да напусне ОПЕК заради спор за квотите за добив на петрол