Кои са най-влиятелните учени през 2015 г.

Компанията Thomson Reuters публикува класация на най-влиятелните учени през 2015 г. за 11-а поредна година. В нея влизат хората с най-значим принос в света на науката.

За втора път най-влиятелният учен е Стейси Гейбриъл от Института Броуд, в който работят учени от Масачузетския технологичен институт и Харвардския университет. Гейбриъл получава признанието за проекта „Атлас на генома на рака“. Тя е автор на молекулярните  портрети на рака на гърдата, рака на белия дроб и други органи. Последните й изследвания са на генетичната основа за шизофренията и болестта на Алцхаймер.

В топ 20 има още петима учени от Института Броуд, участващи в изследванията на генома.

Втори е дебютантът в класацията Хенри Снейт от университета в Оксфорд – физик,  усъвършенствал технологията за получаване на енергия с помощта на слънчеви батерии от перовскит.

По-надолу в списъка с 3000 учени, които са публикували най-много изследвания и са цитирани най-често през годината в съответната област на изследване, влиза и бившият български финансов министър Симеон Дянков като представител на Руската школа по икономика, пише руският сайт Лента.

Анализаторите на Thomson Reuters са оценявали 120 хил. публикуции между 2003 и 2013 г. във всяка научна област.

Най-голямо признание през годината получават учените от областите на клиничната медицина, биологията и биохимията, молекулярната биология и генетиката. Различна е ситуацията при информатиката, математиката, икономиката и бизнеса – там се публикуват по-малко научни работи и в списъка на влиятелните учени влизат по-малък брой учени от тези области.

На днешната дата, 25 юли. Имен ден празнуват Ана, Анна, Анка, Яна
Ричард Брансън за двете най-важни думи, които всички успешни лидери казват
Деси Стоянова се разделя с bTV и "Преди обед"
Три склада с фойерверки се взривиха край Елин Пелин. Ситуацията е много тежка, обобщи вътрешният министър (допълнена и обновена)
И собствениците на горящите складове не знаят колко хора е имало в тях
Акулите край бреговете на Бразилия дават положителни проби за кокаин
Пеевски изпраща в прокуратурата записите на Петков, Василев и Денков
Времето през август: Идеално за море!