Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|От "харесва ми" до "купувам"
Маркетингът в социалните медии набира сила, но големият въпрос в него остава как харесването да се превръща в потребление.
Актуално изследване на американската фирма Vision Critical съставя доклад под заглавието "От социално до продажба: 8 въпроса, които да зададете на клиентите си". Изводите му се основават на отговори на анкета за търсенето на стоки и услуги, което има отношение към социални медии, проведена сред 6000 души в продължение на 17 месеца. Въпросите в анкетата били свързани с поведението и предпочитанията на потребителите в три от водещите социални медии: Facebook, Twitter и Pinterest.
Данните изглеждат доста обещаващи за маркетинга, посочва американското списание Inc. Всъщност изследването открило, че четирима от 10 от Facebook феновете на марките казват, че са минавали от харесване и коментиране към покупка. 43% от потребителите на социалните медии са търсили за покупка продукт, след споделянето на информация за него във Facebook, Pinterest или Twitter, или след "харесването" на този продукт или на производителя му.
Какво най-често се купва?
● Потребителите на Twitter избират технологични продукти.
● Потребителите на Pinterest - храна или напитки.
● Потребителите на Facebook - други видове стоки, освен технологичните продукти, продуктите за грижа за косата, за красота и добър външен вид.
● 29% от онлайн покупките сред участниците на проучването били следвани от някаква активност във Facebook. 22% - от активност в Pinterest. 18% - от дейност в Twitter.
Как социалните мрежи се използват за манипулиране на вниманието на потребителя?
Участниците в проучването признават, че "смътно са си мислили" за купуването на дадени стоки, преди да се запознаят с тях или да научат нещо в социалните медии. Това, за маркетинг наблюдателите показва, че съществуват големи възможности за последвало ангажиране на феновете и последователите. Като ангажирането не е свързано само с определен брой публикации през даден период от фирмената Facebook страница. Най-вече в него трябва да има предлагане на допълнителна стойност.
Какво означава това?
Когато предложите на феновете и последователите си реална стойност за социалните мрежи чрез съдържание, което им допада, ще спечелите от времето им. А, ако направите съдържанието си леснодостъпно, ще накарате повече хора да го прегледат и споделят, нали?! Маркетинг фирми, организиращи обучения и семинари например разказват, че след като премахнали задължителното попълване на формуляри за участие, установили, че посещаемостта в сайтовете им и свалянето на техни онлайн материали, информационни графики и съобщения от семинари са се увеличили. Затова, помислете дали наистина имате нужда от утежнението на един онлайн формуляр, преди да го изискате.
И още един съвет от експертите: Отделяйте време за подхранване на добри връзки в социалните медии чрез предлагане на феновете ви на неща, които те биха пожелали в момента, в който биха искали да ги купят. И, от време на време, ги радвайте с неочаквани подаръци, които ще им харесат и ще ги мотивират да преминат от сприятеляване чрез харесване към купуване.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.