Ако пускате нов продукт или услуга...

Ако пускате нов продукт или услуга...

И така... време е да пуснете на пазара нов продукт или услуга, за които сте работили усилено, вложили сте много надежда и енергия. 

Но стартирането на продукти и услуги доста се измени. Вече не е такова, каквото го познавахме преди. Не е достатъчно да наемете добра пиар фирма и да изготвите прессъобщение до медиите. Ще трябват много повече усилия от това. Конкуренцията, що се отнася до опитите да се публикува информация в медиите, е доста сериозна. Критериите кое си заслужава да бъде отразено в новина и кое не, се променят на всеки 5 минути. Да не говорим, че 5 минути след публикуването може да се окаже, че новината за вас е затрупана от десетки други, защото онлайн светът се обновява на бързи обороти. 

Има няколко неща, които бихте могли да предприемете преврарително, за да си гарантирате стабилен и успешен старт на пазара:

Планирайте по-рано, не чакайте до последната минута. Трябва да имате план за представянето на продукта или услугата ви, който да задвижите най-малко 8, до 12 седмици преди деня на първото предлагане. Репортерите получават съобщения всеки ден. Те не седят и чакат вашата история. Когато наберете скорост по-рано и ги осведомявате периодично, ще ги подготвите. Като се организирате по-рано можете да откриете онези от тях, към които по-конретно да се насочите и които има по-голям шанс да ви отразят. Връзките са ключови, когато става дума за отразяване в медиите. 

Открийте влиятелни за вашата аудитория личности в интернет и им пратете мостра. Предложете да изпробват първо на тях. Трябва да намерите лицата, чието мнение оказва въздействие върху вашия целеви пазар. Представете им се, разкажете за продукта си или услугата, които се подготвяте да предложите. Дайте новината първо на тях. Предложете им да тестват, занесете им модел. Окуражете ги да споделят какво мислят в социалните мрежи, блогове, видеоканали. Да напишат отзиви. Понякога влиянието на известните на определена група от хора в интернет личности може да бъде по-голямо от това на масмедиите. 

Използвайте социалните мрежи и създайте повод за любопитство и нетърпение. Открийте кои хора може да са заинтересовани от продукта или услугата ви, кои да са бранд защитници, и ги информирайте какво да очакват чрез "изтичане" на снимки или видео. Провокирайте. 

Поддържайте реалистични очаквания. Ако не сте голям бранд или име, по-вероятно няма да видите мащабен прием на новия ви продукт или услугата още от самия им старт. Не се обезкуражавайте. Бъдете постоянни в споделянето на новината и се опитвайте да направите старта колкото може по-персонален за всеки. Помнете, че потребителите много обичат да взаимодействат с компании, с които чувстват че може да се създаде лична връзка. 

Печатните медии не са една медия и те все още не са извън играта. 

Бъдете креативни. Помнете, че целта е да се привлече внимание към продукта или услугата. Може да се наложи да се подходи творчески, нестандартно. Опитайте да се откроите сред останалите прессъобщения, като включите забавно видео, хубави снимки, нещо друго. Може би комплект информация за пресата, изпратен с куриер, ще грабне интереса на някои представители на медиите. Включете в пакета интересни или полезни брандирани предмети.

Направете много лесно за хората да разбират повече за вашия продукт или услугата. Създайте филми с насоки за употреба, демо, Бяла книга, брошури. Колкото по-лесно се разбира какво се пуска на пазара и защо е практично и хубаво то, толкова по-голяма е вероятността потребителите да споделят за вас. 

Съвети от Marketing.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ