Благодаря за подаръка, но си го вземете обратно

Благодаря за подаръка, но си го вземете обратно

Звучи изненадващо, но е факт – все повече големи корпорации инструктират служителите си да не приемат коледни и всякакви други подаръци от компании, клиенти или партньори. Най-често такава е практиката в държавни институции, големи финансови структури, вериги магазини, където подаръкът може да се приеме и като вид закупуване на внимание или, казано направо, подкуп. Особено строги са тези правила, когато подаръците са брандирани, скъпи или прекалено лични.

Една известна световна компания за производство на бижута беше изпратила на всяка една служителка в министерство на финансите на голяма европейска държава по една малка перла за Коледа преди няколко години и това се превърна в истински скандал.

Жестът беше оценен като начин за спечелване на симпатии и в този смисъл на влияние  и мениджърите на компанията трябваше бързо да си приберат перлите обратно и да се извинят за създаденото неудобство.

Що се отнася до служителките от министерството, всяка една беше надеждно инструктирана да благодари лично на представителите на бижутерийната фирма, като ясно изрази общото становище на държавната институция - “оценяваме доброто намерение, не приемаме подаръка, но оставаме с чудесни чувства и надежди за все така добро партньорство”.

Така някак и вълкът сит, и агнето цяло. Въпрос на добър мениджмънт, пиар и административна политика.

Мария Касимова-Моасе

Целият текст, може да прочетете в специалния коледен броя на „Мениджър”, който вече е на пазара. С подарък за теб – календарът на „Мениджър”. Можете да си го поръчате от ТУК.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ