Добрият пиар действа като журналист
ПР и събития
Обновена 01:21ч., 19.08.2014
Вие сте пиар специалист, но не сте били журналист? Има някои тънкости, които е добре да знаете.
За да бъде успешен, всеки пиар трябва да познава или поне да има предвид какво търсят и какво не харесват журналистите. Има няколко похвата на мислене, писане на информация и поведение, които могат сериозно да ви помогнат, отбелязва американското издание Entrepreneur. Те са следните:
- Представяйте историите си направо. Без дълги, безмислени и написани в административен стил въведения. Какво прави компанията ви уникална? Безбройните ваши конкуренти, които се борят за същата колонка или пространство с текст в интернет, също постоянно атакуват журналистите с информация. Запитайте се коя информация би накарала редактора да избере вас. Бъдете конкретни. Бъдете грамотни. Позволете си да влезете под кожата на журналиста за миг. И след това веднага излезте!
- Направете представянето си перфектно. Имате 30 секунди. Точно толкова време ще ви отделят репортерите, когато им представяте говоримо или в писмен вид информацията, която искате да влезе в медиите. Бъдете бързи и кратки.
- Подгответе се предварително. Факт: хората в медиите работят в много кратки срокове. Ако организирате събитие, бъдете сигурни, че ще ви помолят за допълнителна информация, още снимки, координати, които да им предоставите по телефона, лично или онлайн. Улеснете работата си и им помогнете със светкавичен отговор, като се подготвите предварително. Сортирайте на удобно място в компютъра си всички възможни файлове, които могат да ви поискат. Не пишете дълги прессъобщения с подробна, излишна информация за постиженията на компанията си. Не засипвайте съобщенията си с множество самохвални суперлативи, които дразнят. Не прилагайте снимки с огромен размер, които се свалят бавно от електронната поща.
- Подсигурете връзката по още един канал. Сещате ли се за количеството електронни писма, които получавате в пощата си всеки ден? Умножете го по три. Горе-долу толкова имейли получават голяма част от репортерите, които искате да привлечете на вашето събитие или към вашата информация. Опитайте да установите контакт предварително, за да ви запомнят. Обадете се по телефона там, където смятате, че е подходящо.
- Спазвайте обещанията си. Казвате им, че от вас ще разберат за „революционен, нов продукт“ или „супермодерна, неповторима услуга“? Правете го само ако сте сигурни, че имате с какво да докажете твърденията си. Не им обещавайте ексклузивна информация или разтърсващо интервю, ако няма как да им го осигурите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Министърът на сигурността на Босна е арестуван заради корупция
Политика |
Обновена 14:30ч., 26.12.2024
Японската Nippon Steel удължи срока за приключване на сделката за U.S. Steel
Компании |
Обновена 14:00ч., 26.12.2024
Всеки пети българин казва, че 2024 г. е била по-добра за него и семейството му, сочи проучване
България |
Обновена 13:30ч., 26.12.2024
В село Могиляне почетоха с две церемонии жертвите на Възродителния процес
Политика |
Обновена 13:22ч., 26.12.2024
Криптовалутите и AI доведоха до ръст на 5-те най-големи технологични акции през 2024 г.
Финанси |
Обновена 13:00ч., 26.12.2024
Квартали на София и редица селища в страната останаха без ток заради аварии
България |
Обновена 11:30ч., 26.12.2024
На днешната дата, 26 декември. Имен ден празнуват Давид, Йосиф, Йосифа
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 26.12.2024
Мантрите, които ще ви помогнат да намерите щастие дори в най-трудните моменти
Техники за успех |
Обновена 00:15ч., 26.12.2024
Легендарните реклами: Volkswagen и "Think small"
Реклама | Advertorial |
Обновена 01:01ч., 26.12.2024
Digital Age: Това, което компаниите правят сега, ще определи бъдещето им в Интелигентната епоха
Технологии |
Обновена 08:00ч., 26.12.2024
Времето: Силен вятър в Източна България
България |
Обновена 07:30ч., 26.12.2024
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:30ч., 26.12.2024
Малки грешки, които могат да ви струват работата
Техники за успех | Advertorial |
Обновена 00:10ч., 20.09.2018
Коментари
Няма въведени кометари.