Прозрачност в комуникациите и етика в отношенията

Регулациите стават все по-строги и налагат на компаниите да бъдат още по-гъвкави и по-добре информирани, споделя Янислав Янакиев, изпълнителен директор на Агенцията за контрол на просрочени задължения

Автор:

Алек Вучков

Прозрачност в комуникациите и етика в отношенията

Прозрачност в комуникациите и етика в отношенията

Регулациите стават все по-строги и налагат на компаниите да бъдат още по-гъвкави и по-добре информирани, споделя Янислав Янакиев, изпълнителен директор на Агенцията за контрол на просрочени задължения

Прозрачност в комуникациите и етика в отношенията
quotes

Какви са най-големите предизвикателства в събирането на просрочени задължения?

Недоверието е едно от тях. Все повече хора и фирми изпитват затруднения при изплащането на дълговете си. Срещаме ги в труден за тях момент, когато те вече са достатъчно стресирани и подозрителни към всяка институция и организация. Това налага по-гъвкав и личен подход в процеса на събиране. Правната среда също се променя динамично. Регулациите стават все по-строги и налагат на компаниите да бъдат още по-гъвкави и по-добре информирани. Ние следим за съответствие с всички законови изисквания. Това е абсолютно необходимо за запазването на добрите ни практики.

Какви иновации използвате, за да подобрите процеса на събиране на дългове?

В АКПЗ залагаме на иновативността и внедряваме все повече нови средства и методи за разработване на продукти и услуги. Една от крайните цели на дигиталната ни трансформация е автоматизирането на работни процеси. Имплементирали сме например RPA робот (роботизирана автоматизация на процеси), който да заменя повторяеми дейности, отнемащи голям ресурс. Отчитаме намаляване на грешките в процесите и оперативните рискове, повишаване на ефективността. Подобрена е и удовлетвореността на хората, които получават надеждно обработен пакет от информация и се фокусират върху ключови действия при обработката на дела.

Какви мерки предприемате, за да гарантирате етичното отношение към длъжниците?

Всеки нов колега преминава през обучение, което включва както технически умения, така и подробна подготовка върху етичните и правнитe стандарти, които регулират нашата дейност. Тези обучения се актуализират редовно. Имаме и вътрешни системи за контрол, които осигуряват непрекъснат мониторинг в сътрудничеството с нашите клиенти. Важна е и прозрачността в комуникацията. Всеки случай се разглежда индивидуално, за да предложим персонализирани решения, които да съответстват на финансовите възможности на клиента.

Какви са необходимите качества на успешния колектор?

Формулата за успех се основава на добра стратегия и стабилен екип с отличителни компетенции и качества. Устойчивостта и търпението са критично важни. Често се налага да се решават конфликтни ситуации, които изискват спокойствие и високо ниво на емоционална интелигентност. Ориентацията към резултати също играе ключова роля. Успешният колектор е този, който притежава фокус върху постигането на целите и търси възможности за оптимизиране на процесите, като същевременно поддържа високо етично ниво. Задълбоченото познаване на правната рамка и регулациите в сектора е също от първостепенно значение.

Как виждате обществената отговорност на АКПЗ?

С бизнес ролята си спомагаме за обратното включване на все повече съграждани, които трайно биха изпаднали от икономическата система, и им помагаме да повишават своята финансова отговорност. Като работодател създаваме среда, която подкрепя както професионалното, така и личностното израстване. Предлагаме справедливо възнаграждение и възможности за развитие. Насърчаваме хармонията между работа и личен живот.

Янислав Янакиев е изпълнителен директор на АКПЗ от 2019 г. Компанията е част от групата на MFG, чийто основен фокус е предлагането на съвременни и достъпни финтех и застрахователни продукти и услуги за физически лица и малък и среден бизнес.