Разликата е в душата

Въображението е в основата на всичко, което човечеството е постигнало на този свят

Автор:

Венцислав Савов

Снимки:

личен архив

Разликата е в душата

Въображението е в основата на всичко, което човечеството е постигнало на този свят

Разликата е в душата
quotes

С развитието на технологиите и постоянното забързване на пазара усетихме нуждата за ново позициониране. Решихме въпреки шума около изкуствения интелект да се върнем към нещо много човешко и основно, а именно – въображението. С новата посока, в която сме тръгнали – Devoted to imagination, – целим да създадем култура около въображението, среда, в която всеки допълва екипа със своите сили и таланти, но следвайки обща посока и високи критерии, които водят до въздействаща и емоционална комуникация. Това споделят Олга Стойчева, творчески директор на The Smarts, и Ивета Илиева, стратегически мениджър в агенция „Параграф 42“.

Какво е значението на въображението в контекста на новото ви позициониране на комуникационната група?

Олга Стойчева: Въображението е в основата на всичко, което човечеството е постигнало на този свят, то е нашата основна сила и най-важният инструмент за справяне с проблеми. Така е и в рекламния свят. Независимо с каква технология работим, въображението ражда идеята, на която трябва да бъде подчинен всеки компонент от дадена кампания. То е това, което докосва хората, приближава брандовете до тяхното ежедневие и реалност и има силата да преобръща нагласи и гледни точки.

Ивета Илиева: Въображението не е нова тема при нас… по-скоро трябваше да си припомним откъде тръгва всичко и да го заявим по-ясно в позиционирането на групата. И в този смисъл значението му е огромно… все пак с това си изкарвахме хляба и се опитваме да променяме обществото ни към по-добро. С две ръце подкрепям и това, което Олето споменава за преобръщането на нагласи.

Бихте ли ни дали пример за успешна комуникационна кампания, основана на въображение?

Ивета Илиева: Това, което видяхме от колегите от останалите агенции и лекторите на ФАРА тази година. Нека върнем простичкото и разбираемо синтезиране на голямото въображение. Там е разковничето. Не ми се иска да давам конкретен пример за кампания, защото рискувам да изпусна още много, които също са гениални.

Олга Стойчева: Да, като човек, участвал за първи път в журито на локалния ни фестивал, съм изключително щастлива с кампаниите, които наградихме тази година. Със сигурност в индустрията ни се наблюдава раздвижване и връщане с пълна сила към човешкото говорене, хитрия хумор и предадената с лекота емоция. А зад тази лекота стоят огромна мотивация, труд, вникване в човешката реалност, съответно – въображение и вяра в идеите.

Каква е разликата, когато изкуственият интелект халюцинира и когато човек се отпусне във фантазиите си?

Олга Стойчева: Разликата е в душата. Само човешкият ум разбира човешките емоции, тревоги и мечти. Следователно само ние можем да създаваме целенасочено с идеята да провокираме и в това начинание изкуственият интелект може да е само помощник/стажант.

Ивета Илиева: Нека тръгнем оттам, че когато изкуственият интелект халюцинира, той генерира информация или образи, които не съществуват в реалността. Това често води до неумишлени грешки. В същото време, когато човек се отпусне във фантазиите си, този процес е съзнателен и творчески. Хората използват въображението си, за да създават нови идеи, истории и концепции, които могат да бъдат както нереални, така и вдъхновяващи. Фантазиите често са базирани на лични преживявания, желания и емоции, което също не трябва да подценяваме.

В професионален план какви инструменти и ресурси ползвате, за да провокирате въображението на клиентите, с които работите?

Олга Стойчева: С риск да се повторя – ползваме душите си и житейския опит и познания, с които разполага екипът ни. Успешните брандове са тези, които разбират хората, говорят на техния език, създават общности, в които е удоволствие да се припознаеш. Изграждането на концепции, следващи тази философия, е това, което провокира и въображението на клиентите, защото и те са хора, говорещи на хора.

Ивета Илиева: Аз ще използвам този въпрос, за да подкрепя казаното и да допълня, че малко започваме да пресоляваме манджата с разговорите за изкуствен интелект. Това е лично мое мнение, разбира се. Ние сме го създали и е напълно естествено да минем през период на адаптация, в който се учим как да живеем с него и да го управляваме. По-скоро ми се струва за смислено да ограничим говоренето с термини в нашата сфера до минимум в работния процес и да мислим повече за хората.

Олга Стойчева е творчески директор на комуникационна група The Smarts. Тя е част от агенцията вече 9 години, през които извървя смело целия път от младши дизайнер през арт директор до творчески директор. Тази промяна идва точно навреме – когато всички в индустрията трябва да скачат по-високо и по-бързо.

Ивета Илиева, стратегически мениджър в агенция „Параграф 42“ и PR стратегически мениджър група на The Smarts, където отговаря за разработването на комуникационни предложения за нов бизнес и ключови клиенти. Тя е част от „Параграф 42“ почти 6 години и през това време агенцията печели обслужването на клиенти като Crocs, OLX, Philips, Accenture, BILLA, Animal Rescue, Nike, About you, DSK и др.