Социалната отговорност започва с личния пример

Критично мислене, подкрепа на уязвими групи и борба с дезинформацията са основни направления, в които медиите трябва да насочат своята енергия днес, смята маркетинг директорът на bTV Media Group Жанета Дядовска

Автор:

Ева Христова

Снимки:

Личен архив

Социалната отговорност започва с личния пример

Критично мислене, подкрепа на уязвими групи и борба с дезинформацията са основни направления, в които медиите трябва да насочат своята енергия днес, смята маркетинг директорът на bTV Media Group Жанета Дядовска

Социалната отговорност започва с личния пример
quotes

Отговорните медии днес предоставят бърза, точна и обективна информация. Тази тяхна роля е особено значима в съвременния контекст, където технологиите, иновациите, свободата на изразяване и различни комуникационни канали променят начина, по който всички ние консумираме съдържание.

Медиите насърчават и стимулират позитивната промяна в обществото. Те вдъхновяват аудитории от различни възрасти, географски ширини и интереси да се ангажират с теми или инициативи, които са важни за тях и носят дългосрочна добавена стойност. Достъпът до информация и изграждането на здрави общности, обединени от обща кауза, са част от начините това да се случва. Често споделяни платформи и доброволчески групи са тези, които насочват вниманието на обществото върху социални, екологични и икономически аспекти и имат силата да променят живота на хората към по-добро. bTV Media Group вече над десетилетие работи в тази посока и интегрира социалната отговорност в своя управленски модел. Създадената от медията платформа „Добрият пример“ обединява широка партньорска мрежа за подкрепа на млади таланти, подпомагане на хора в нужда и опазване на природата на България.

„За нас като медия е от първостепенно значение да насърчаваме и да даваме гласност на добрите практики в сферата на корпоративната социална отговорност. Подкрепяме безвъзмездно редица важни социални каузи и благотворителни инициативи. Правим го заедно с нашите лица и вярваме в силата на добре разказаните истории за добрия пример в телевизионна, радио и дигитална среда. Ежегодно bTV Media Group се включва в над 40 социални кампании в допълнение към собствените инициативи. Стремим се да насърчаваме иновациите, предприемачеството и смелите идеи, за да вдъхновяваме повече компании, организации и институции да действат активно в полза на хората“, казва Жанета Дядовска, директор „Маркетинг и корпоративни комуникации“ в bTV Media Group.

ESG стратегията на медийната група включва специфични процеси за устойчиво управление, прилагани в отношенията със служителите, партньорите и доставчиците – намаляване на въглеродното въздействие в ежедневните дейности; поставяне на хората в центъра на всичко, което компанията прави, включително приобщаване на хората в неравностойно положение; създаване на отговорно съдържание, прозрачно и почтено управление.

bTV e първата медия в България, която въведе международния сертификат albert за т.нар. „грийн филминг“ – модел за намаляване на въглеродния отпечатък. Наред с това компанията реализира инициативи като „Зелена седмица“, рубрики за ESG и зелени минути, а социалното предаване „Бригада Нов дом“ се превърна в емблема на телевизията. Постоянната оценка на дейността има ключова роля тук, за да се идентифицират области с потенциално голямо въздействие и да се адаптира стратегията на компанията в движение.

„Компаниите днес осъзнават повече от всякога своето въздействие върху обществото и околната среда. Само по този начин имат възможността да градят доверие и лоялност сред потребителите, както и да бъдат активни в решаването на конкретни предизвикателства. Медиите имат ясен ангажимент към обществото и голямото предимство е, че те са близо до хората. Без значение дали говорим за кауза, благотворителен концерт за деца или извънредно събитие, социалната отговорност започва с личния пример, с който всеки служител на една компания допринася  за благото на общността. И тук не говорим за финансова подкрепа, а за онези малки стъпки, които променят живота на хората към по-добро. Формирането на критично мислене, подкрепа на уязвими групи, насърчаване на отговорното съдържание и борба с дезинформацията са основни направления, в които медиите трябва да насочат своята енергия“, споделя Жанета Дядовска.

Най-ценната оценка и резултат на кампанията „Да изчистим България заедно“ е именно мащабът на партньорската мрежа, както и индивидуалният принос на всеки един доброволец. Тази инициатива стартира от ефира на bTV, но отдавна е кауза на всички, които обичат българската природа и грижата за нея. Бизнес партньорите, учебни заведения, общини и институции, както и хилядите доброволци, които се включват всяка година, дават увереност, че усилията са разпознати и каузата успява да обедини хората. Утвърждаването на доброволчески модел от подобен мащаб не само създава чувство за единство, но и демонстрира, че с усилията си всеки човек може да допринесе за положителна промяна. 

В това според Жанета Дядовска се корени основният смисъл на кампанията – как от малките действия на индивидуални участници, обединени около една идея, се стига до участието на организации и институции и до генерирането на напълно измерими резултати, които всяка година надграждат постигнатото. Също така постоянството на кампанията подчертава важността на дългосрочната ангажираност и последователността в усилията за опазване на околната среда. Успешният модел на доброволчество, налаган през годините от bTV Media Group, може да служи като вдъхновение за други инициативи и кампании.

„Да изчистим България заедно“ е един от вдъхновяващите примери за обществена ангажираност. Кампанията стартира през ефира на bTV и вече 12 години обединява хиляди доброволци от всички възрасти. Последното издание на кампанията се проведе на 14 септември 2024 г. с фокус върху водните басейни. В резултат на доброволческите акции бяха почистени рекордните 6811 замърсени зони и сметища, а възстановените и облагородените пространства са 175. През тази година се включиха 699 детски градини и учебни заведения от цялата страна, със 100 повече от предходното издание. По данни на Министерството на околната среда и водите – основен партньор на кампанията, количеството извозен боклук е над 4341 тона. Броят на участвалите доброволци е 282 120 души, а над 300 бизнес и неправителствени организации се включиха със своите служители.