Leader's Hub БРОЙ /// Мениджър 12/23
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Най-лошите бизнес идеи от 2023 г.
Искате да бъдете следващият Стив Джобс? Едва ли ще стане с предложените тук начинания…
Най-лошите бизнес идеи от 2023 г.
Искате да бъдете следващият Стив Джобс? Едва ли ще стане с предложените тук начинания…
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Човечеството постоянно ражда идеи за нови изобретения, рационализации, бизнеси, производства. И това е прекрасно, защото така се постига прогрес. Прогрес се постига и като човек допуска грешки, от които да се учи. Някои грешки обаче може да излязат по-скъпи от други и поради тази причина направихме списък от идеи, които не си струва да изпробвате.
Социална мрежа за котки/кучета
При положение че снимки на домашни любимци събират най-много лайкове в човешките социални мрежи… идеята изглежда логична. Обаче каква причина ще имат човеците да плащат за тази социална мрежа? И колко дълго ще издържат да слушат постоянното мяучене или лаене? Вече има няколко опита в тази посока и трябва да кажем, че, уви, социалните мрежи за космати топки не са разцепили мрака.
Услуга за доставка на въздух
Факт е, че огромен брой хора по света живеят на места с ниско качество на въздуха, който дишат. Това предполага огромен пазар плюс, че се доставят успешно сняг, лед, вода, храна, както и всевъзможни други стоки. Остава въпросът колко хора биха платили за въздух, който буквално се изпарява наоколо?! Да не говорим, че доставката и пакетирането създават допълнително замърсяване на въздуха. Може да не повярвате, но вече има компании, които доставят въздух за растения, както и такива, които доставят растения, които пречистват въздуха.
Софтуер за управление на портиери
Звучи нелепо, но само се замислете колко много портиери има по света. В САЩ например това е петата по численост работна категория. Офиси, жилищни сгради, магазини – всички те имат портиери. Тоест има огромен пазар. Но за нещастие има и компания, която вече се е развихрила в това отношение – BrightGo. Тя е събрала всичко за портиерите и техните работодатели в едно – календар на заетостта, следене на работния процес, инспекции, заплати и вътрешен портал за комуникация. BrightGo е основана през 2023 г. от инженери, работили в Meta, Dropbox и Asana. И преди да пуснат апликацията, я тестват и с клиенти, и с фирми от бизнеса. Основателите вече са милионери. Ето това се казва добър резултат.
Онлайн магазин за чужди марки
На пръв поглед идеята не е лоша. Според прогнозите онлайн търговията ще нарасне с близо 100% през следващата година. Това обаче означава и много по-жестока конкуренция. Има и друг сериозен проблем – все повече марки минават на директни продажби към клиентите си. Nike обяви, че ще бойкотира Amazon и че до две години ще спре напълно продажбите си през други магазини. С голяма вероятност и други големи марки ще тръгнат по същия път. Третият проблем на тази идея е, че ви трябват много пари, за да правите промоции, да привличате нови клиенти и да печелите от следващите им поръчки – така, както правят големите играчи в бизнеса. Ако не можете, няма смисъл въобще да започвате.
Доставка на бързо развалящи се храни
Идеята за бизнес с нетрайни храни е принципно лоша. Добавете доставка и ще се озовете в центъра на миришещо бедствие. Налага се да търсите купувачи за неща, които се развалят по-бързо дори от времето, за което може да ги изядете. Само си представете логистичните проблеми – грешни адреси, закъснения, липса на комуникация и случайни изпускания на кашоните. Не забравяйте и по-високите цени за съхранение, защото се нуждаете от хладилници – за всичко.
Офлайн магазин за каквото и да е
Нищо не ви пречи да пробвате. Но погледнете статистиката – 20% от тях затварят в първите две години след отварянето си. 46% от останалите затварят в първите пет години, 33% от всички останали – в следващите 10 години. И не говорим единствено за магазините за дрехи – данните са обобщени за всички индустрии. И за всички държави. През 2023 г. в САЩ например затвориха близо 3200 магазина, включително на големи компании.
Абонамент за доставка на един продукт
Честно казано, няма никакъв смисъл, дори да опитвате. Първо, пълно е с подобни предложения; второ, възможностите за растеж са ограничени, а логистиката е сложна; трето, презадоволените клиенти имат адски високи изисквания. Четвърто, ще е много, много скучно.
Всичко, свързано с духове
България може и да е изключение от световната тенденция – все пак тук всички хора над 45 са викали дама пика, чували са за полтъргайста Кики и може би дори помнят масовото посрещане на извънземни край Русе. Така че, ако все пак се решите да се пробвате, ето няколко идеи – апликации за срещи с духове, за споделяне на домове с духове, за търсене на духове, само измислете работещ сценарий. От наша гледна точка обаче най-добре е да се направи апликация, която говори с гласа на Ванга и произнася тежки присъди за света. Пазарът в Русия също ще я приеме като топъл хляб.
Ако все пак решите да рискувате
Ако все пак решите да изпробвате нещо ново и неразработено, е добре да знаете кои са ключовите признаци, които да ви кажат кога да спрете. Това са основни правила, които е хубаво да спазвате.
Не влагате достатъчно страст в идеята – отдадеността се усеща отдалеч. И ако вие не се радвате на това, което правите, защо някой друг би го направил? Още повече че бизнес проектът ви ще се превърне във ваше всекидневие, а скучното всекидневие не е добър вариант.
Не продавате – очевидно е. Успехът на всеки бизнес се измерва в продажби и пари. Затова и всяка идея се изпробва. Ако никой не купува продукта ви, спирайте го.
Опитни хора ви казват, че идеята е лоша – най-вероятно хора с повече опит са видели две и двеста. Разбира се, винаги е добре да имате едно наум при чуждото експертно мнение, но все пак е важно да чувате и съветите.
Твърде малък или несъществуващ пазар – ако нямате солиден финансов ресурс, не трябва да инвестирате в нишов сегмент от пазара. А и да имате – може би е по-добре да продавате друга идея.
|
Ключови думи
бизнес
предприемачество
идеи