Leader's Hub БРОЙ /// Мениджър 06/24

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Next Level HR

Трети годишен форум на сп. „Мениджър“

Автор:

Николета Илиева

Снимки:

Николай Дойчинов

Next Level HR

Трети годишен форум на сп. „Мениджър“

Next Level HR
quotes

Гъвкавост, глобална перспектива, дигитална култура, непрекъснато обучение и емоционална интелигентност са ключовите компетенции, изисквани от мениджърите днес. Това стана ясно от презентацията „Лидерски профил на най-търсените изпълнителни директори в България“ на Калина Петкова, председател на Управителния съвет на Българската екзекютив сърч асоциация, с която беше открит третият форум Next Level HR на сп. „Мениджър“, посветен на професионалистите по управление на хора.

Гъвкавостта има водеща роля за ангажираността на служителите, посочи в презентация Румяна Босева, управляващ партньор в ARS Bulgaria. Тя отбеляза, че факторите, които мотивират служителите днес, се променят твърде често – ако преди 30 години това се е случвало на всеки 7 години, то днес промените са ежегодни. „Всяка година служители променят приоритетите си, а работодателите трябва да променят политиките си, което практически става невъзможно“, коментира Босева.

От ляво надясно: Мирослава Маркова, мениджър отдел „Човешки ресурси“ на „ВМ Финанс Груп“, модератор; Румяна Босева, управляващ партньор в ARS Bulgaria; Лидия Шулева, управляващ партньор в „Бизнес Интелект“; Мадлен Алгафари, психотерапевт

Значението на управлението на представянето расте с всяка година, докато това на фактора бранд пада – това стана ясно в рамките на дискусионен панел „Гъвкавост отвъд home office“. Участниците в него обясниха, че младите хора сменят работното си място от 1 до 3 години, очакват от работодателите си да са много гъвкави и имат изявен интерес към предприемачеството.

От ляво надясно: Венцислав Савов, редактор„ Специални проекти“ в сп. „Мениджър“; Мартин Орешарски, директор „Удостоверителни услуги“, БОРИКА; Лъчезар Гергинов, търговски директор на „ОмегаСофт“ ООД

В рамките на fireside чат „Дигитални услуги в полза на „Човешки ресурси“. На фокус: електронното трудово досие“ експерти отчетоха нарастващ интерес по темата в България. Според тях IT и финансовият сектор ще бъдат първенците по отношение на внедряването на електронните трудови досиета. Участниците откроиха и основните плюсове на тези досиета – скорост, гъвкавост, удобство, сигурност, намаляване на ръчната работа.

От ляво надясно: Мирослава Маркова, мениджър отдел „Човешки ресурси“ на „ВМ Финанс Груп“, модератор; Михаил Стефанов, Culture and Talent Manager, Aurubis Bulgariа; Радослав Вангелов, изпълнителен директор на SoftOne Technologies; Мария Атанасова, старши директор Business Partners, Progress

За да се повиши човешката ефективност, трябва да се опитаме да върнем човешкото в работата – да има пространство за човешкия дух насред работния процес, – около това мнение се обединиха участниците в дискусионен панел „Ефективност 2.0: нова ера на оптимизация“. Според тях от основна важност е да има добра комуникация на всички нива в една организация и мениджърите активно да слушат служителите си. Важно е да се помисли и как е организирано поставянето на цели в компанията, как се проследява постигането им, да се гарантира пълна яснота за всички в процеса, смятат експертите.

От ляво надясно: Мирослава Маркова, мениджър отдел „Човешки ресурси“ на „ВМ Финанс Груп“, модератор; д-р Пламен Димитров, бизнес психолог, консултант по организационно развитие; Галина Цанова, директор „Човешки ресурси и администрация“ в ПРЕСТИЖ, Деница Стоянова, ръководител „Човешки ресурси“ за клъстер „Балкани“ в AstraZeneca; Гергана Раковска, председател на Фондация на бизнеса за образованието

Колко важно за работодатели и служители е психическото здраве и как бизнесът да се подготви за новите поколения на пазара на труда обсъдиха експерти в дискусионен панел „Различни поколения, един глас“. От дискусията стана ясно, че все повече компании имат програми за психично здраве, които имат три стълба за оказване на подкрепа и съдействие – финансов, юридически или психологически. Те са от изключително значение за доброто благосъстояние на служителите.