Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Първите в бизнеса 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4

Нараства интересът към „уелнес“ предлагането

Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар

Нараства интересът към „уелнес“ предлагането

Нараства интересът към „уелнес“ предлагането

Висши мениджъри на компании от Топ 20 на сектора споделят очакванията си за общия бизнес климат и перспективите за развитие на бранша през 2025 г. Публикуваме прогнозите на тези от тях, които приеха поканата ни за коментар

Нараства интересът към „уелнес“ предлагането
quotes

От години ключови предизвикателства за хотелиерството в България са липсата на кадри и сезонността на обектите. Сезонното използване на хотелската база води до затруднения при задържане на персонала и още предизвикателства за мениджърите на хотели, които трябва да търсят възможности за удължаване на сезона и решения за запазването на екипите си. Намаляването на обема на туристите от основни за България пазари се дължи на липсата на стабилно правителство и дългосрочна стратегия за позиционирането на дестинацията ни. Нестабилната икономическа и военна обстановка в света допълнително влияе върху пазарите и затруднява постигането на поставените икономически цели от хотелиерите. 

Няма как да не отбележим, че след пандемията тенденциите в търсенето и предлагането също се промениха драстично. Традиционните туроператори отстъпват пред новите онлайн агенции. Масовият туризъм се замества от индивидуалните пътувания и лесните възможности всеки сам да организира и създаде пътуването си с преживявания спрямо личните си предпочитания. Досегашните онлайн резервационни платформи се надграждат с AI и вече следят за нашето поведение и интереси. Това носи и много нови познания за поведението на туристите, които водят до нови начини за позициониране и предлагане на продуктите. 

Някои от най-новите тенденции включват интегрирането на технологични иновации като системи, които оптимизират приходите чрез динамично ценово предлагане, обслужване на клиенти с активиран изкуствен интелект, безконтактни регистрации и персонализиране на преживяванията. Една голяма част от хотелите все още не ползват такива системи и пропускат ползи за повече приходи и удължаване на средния престой на гостите. Така въпреки наличието на много висококатегорийни хотели средният доход от нощувки остава сравнително нисък в сравнение с другите европейски дестинации. 

Продължаващото приемане на дистанционна работа носи друга важна тенденция – фокус върху свободното време. Пътуванията по бизнес вече задължително се комбинират с време за почивка.

Иновациите в областта на здравето, здравословното хранене, екологичните практики и предложения също са в списъка на новите тенденции. Нараства интересът към „уелнес“ предлагането. Все повече хотели ще предлагат фокусирани върху здравето предложения и удобства. Global Wellness Institute очаква „уелнес“ пътуванията да достигнат 1,3 трилиона USD до 2025 г., растейки по-бързо от всеки друг сегмент от пазара.

Адриана Ангелова, cluster Director of Business Development в Sofia Hotels Management, ръководи два от най-забележителните столични хотела – Grand Hotel Sofia и Grand Hotel Millennium Sofia, и Kings’ Valley Medical and Spa Hotel в сърцето на Розовата долина в Казанлък