Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Образование 360
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Преподаването не е еднопосочна улица
Учениците в България все още нямат свободата да питат, да са любопитни извън рамките на учебния материал, казва Пламен Димов, български музикант и музикален педагог
Преподаването не е еднопосочна улица

Учениците в България все още нямат свободата да питат, да са любопитни извън рамките на учебния материал, казва Пламен Димов, български музикант и музикален педагог


Господин Димов, до каква степен сегашната образователна система може да стимулира разгръщането на творческия потенциал на децата? Вие работите от много години във Финландия. Кой от използваните подходи в това отношение дава резултат?
Това може да стане, ако децата не се третират като маса, над която да се упражнява контрол. Искаш резултат, искаш отговор, оценяваш и преминаваш към следващия ученик.
Това е огромната разлика между учителя във Финландия и този в България – в отношението към децата. Във Финландия до 6. клас не се пишат оценки, домашните се правят в училище, не се дават за вкъщи. Обстановката е приятна и предразполага към разговори. Така децата обикват обучението.
Не трябва да пренебрегваме и факта, че изискванията към българските учители са много големи. За да изградиш добро образование, трябва да стъпиш на плодородна почва. Тази почва е социалният живот.
Например във Финландия този социален живот е дебел чернозем и като засадиш дървото на образованието, то расте. Има помощ за учителите, има социална среда, в която младият човек живее извън училище. Защо финландците за осма поредна година са най-щастливата нация в света според доклада на Мрежата за решения за устойчиво р...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
образователна система
образователен модел
финландски образователен модел