10 търсени меки умения за презареждане на кариерата

10 търсени меки умения за презареждане на кариерата

Когато става въпрос за опит и умения, вие може да сте точно това, което търси един потенциален работодател. Но ако човекът, който ви интервюира, усети, че ви липсва страстта и манталитета на „запретване на ръкави“, заради който неговият екип процъфтява, вероятно няма да получите предложението за работа. Това е така, защото т. нар. меки умения (като решителност, вълнение, уважение) са това, което превръща обикновения служител в „звезден“. Уменията, очертани в резюмето, разказват само част от историята, докато разбирането на работната етика на даден човек, как преодолява трудностите и как взаимодейства с връстниците си е много по-показателно за успех.

Доклад на LinkedIn Global Talent Trends показва, че 92% от професионалистите по таланти съобщават, че меките умения са еднакво важни, дори по-важни от твърдите умения, когато става въпрос за наемане на работа. Същото проучване разкрива, че според 89% от анкетираните, когато новонает служител не работи, това е защото му липсват така необходимите меки умения.

Трудната истина за твърдите умения е, че те могат да имат кратък полуживот. Постоянните иновации, технологичните актуализации и пускането на нови функции правят така, че много от тези умения да остаряват бързо. Междувременно меките умения никога не остаряват – те са уместни, прехвърляеми и поддържат човека много пригоден за работа.

От собствен опит съм разбрал стойността на меките умения в кариерата – станах ръководител на C-suite когато бях на двадесет години и сега съм главен творчески директор в ClickUp, бързоразвиваща се компания за производителност с четири милиарда долара. Ето 10-те меки умения, които ми помогнаха да напредна – и могат да направят същото за вас и вашата кариера.

1. Адаптивност

Помислете за това: адаптирането към среда е предизвикателна, но критична част от развитието на вашата кариера. Адаптивността на работното място е способността да се приспособявате към промените във вашата роля, процеси и среда. Независимо от ситуацията, в която сте поставени, целта ви трябва да е да се аклиматизирате и да превъзхождате. Не чакайте промяната да дойде при вас; предвидете какви промени може да ви предстоят. Как ще се адаптирате? Има ли нови възможности за развитие на уменията ви? Как можете най-добре да допринесете за нови проекти? Това са въпросите, които трябва да зададете.

Тези промени може да включват нов мениджър с различен стил на работа, добавяне на нови отговорности към вашата роля или промяна в приоритетите с подписването на нов клиент. Какво ви трябва, за да сте адаптивни? Отворено съзнание, готовност за приемане на промяна и мислене за растеж.

2. Емоционална интелигентност

Емоционалната интелигентност е способността на човек да възприема, оценява и контролира своите емоции, като същевременно осъзнава емоциите на другите хора. Наричаме я още и EQ (емоционален коефициент). Човек с висок EQ мисли, преди да говори и да действа. Този човек също практикува „саморефлексия“ и разбира чувствата си. Той също така не взема решения, докато е ядосан. Когато е разтревожен, спира и прави крачка назад. Той работи, за да регулира емоциите си, да превключва предавките, когато е необходимо, и не позволява на чувствата си да се намесват в създаването на страхотна работа.

3. Ефективна комуникация

Ефективната комуникация е едновременно изкуство и наука – тя е много повече от предаване на информация от един на друг. Добрият комуникатор може ясно да изразява идеи.Той може също да се ангажира проактивно и продуктивно. Когато общувате ефективно, няма много място за недоразумения. Независимо дали споделяте визията си с екипа си или очертавате обхвата на проект, бъдете кратки и ясни. Способността ви да общувате ще укрепи добре нови връзки, ще засили дългосрочните отношения и ще повиши репутацията ви.

4. Преговори

Преговорите са едно от най-важните, но недооценени меки умения. Заедно с преговорите вървят и управление на времето, активно слушане, отчетност и критично мислене. Определете приоритетите си и поставете ясни, твърди граници по отношение на това какво подлежи на обсъждане и какво не. Винаги работете с най-актуалните, надеждни факти, когато влизате в преговори, и вземете предвид източника и контекста на информацията. По този начин разбирате цялостно ситуацията и можете да работите за най-добрия резултат.

5. Екипност

Има причина да казват, че „работата в екип прави мечтата да работи“. Бизнесът не работи без екипност и ефективният екипен играч може да доведе до успех и да допринесе за положителна среда. Винаги празнувайте малките победи на членовете на вашия екип и им давайте похвалата, която заслужават. Това създава щастлива работна култура, в която членовете на екипа се чувстват признати, чути и забелязани. Мотивираните служители ще бъдат готови да положат допълнителни усиля и могат да увеличат производителността на компанията с 10 пъти. Помнете, че малките неща са големите неща. Празнувайте малките си печалби, малки проекти и малки идеи. Не пренебрегвайте по-малките неща, докато преследвате големи цели.

6. Позитивно отношение

Песимизмът не ви помага да градите кариерата си. Стремете се да се ангажирате положително, особено когато си сътрудничите с членове на екипа за постигане на обща цел. Положителната нагласа ще ви помогне да се изкачите по корпоративната стълбица по-бързо. Избягвайте негативното мислене, клюките и оплакванията. Оплакването не постига нищо. Вместо това разгледайте предизвикателството и помислете за нови начини за решаване на проблема. Позитивният човек вижда възможности вместо препятствия. Отношението е заразно, а положителното мислене влияе върху представянето на работата ви, удовлетворението от работата и дори начина, по който другите гледат на вас.

7. Управление на времето

За да ускорите кариерата си, направете управлението на времето си приоритет номер едно. Как да го постигнете? Не забравяйте, че не можете да направите всичко наведнъж (и да го направите добре). Направете списък и подредете задачите си по приоритет. Разделете задачите на категории „спешни“, „важни, но не спешни“ и „други“. Използвайте инструменти за автоматизиране на някои задачи, делегиране на други и изтриване на ненужните. Можете също така физически да блокирате времето на фокус в календара си, да създавате контролни списъци и да разработвате шаблони за конкретни задачи.

8. Разрешаване на конфликти

Стремете се да избягвате конфликти в организацията или, когато конфликтът е неизбежен, работете за разрешаване на спорове на ранен етап (преди да са се превърнали в по-значими проблеми). Можете да приложите уменията за комуникация и преговори, които споменах по-рано, за да намерите решения на конфликти - решения, които са подходящи за вас и компанията. Често конфликтът е резултат от неправилна (или липса на) информация, така че ясното, точно и навременно съобщаване на насоки, срокове и политики може да предотврати много конфликти на работното място.

9. Работна етика

Поемете отговорност и приемете работата си за ваша собственост. Помнете, че "доларът спира вас", особено когато управлявате екип. Това означава, че победите, пропуските и резултатите на вашия отбор се отразяват върху вас и вашата работна етика. Също така е важно да приемете последствията от допускани грешки. Никога не прехвърляйте вината върху другите. Изпълнявайте проектите си навреме, уважавайте колегите си и се появявайте всеки ден с ентусиазъм.

10. Сътрудничество вместо конкуренция

Конкуренцията е краткосрочна игра, докато сътрудничеството води до дългосрочни връзки и взаимно израстване. Сътрудничеството също води до по-дълбоки взаимоотношения, повишена креативност и по-иновативни резултати. Два мозъка мислят по-добре от един, а творческите идеи, предизвикани от съвместни мозъчни атаки, тласкат една компания напред.

Освен това, когато си сътрудничите с други членове на екипа, може да научите нови начини за справяне със задачите. И може дори да се поучите от грешките на другия. Това споделяне на информация позволява кръстосано обучение в и между екипите.

Твърдата истина за меките умения е, че те имат голямо значение. Меките умения често се пренебрегват, защото са трудни за измерване, изчисляване и количествено определяне. Въпреки това, овладяването на меки умения е от съществено значение за навигирането в днешната забързана, непрекъснато променяща се работна среда и за развитието на вашата кариера. Когато развивате, усъвършенствате и практикувате меки умения с течение на времето, всички жънат наградите – вие, вашите колеги и вашата организация.

Мелиса Розентау за fastcompany.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ