10 бизнес идеи за милиарди
Не винаги супер печелившият бизнес изисква солидни първоначални инвестиции. Понякога, стартовият капитал може да бъде заменен от идея, но толкова гениална, че някой много по-богат да е готов да плати всякаква цена за позволението да я реализира.
AdMe.ru представля изобретения и бизнес-решения, донесли на авторите си баснословно богатство. Днес всички те може да изглеждат напълно обикновени, но в момента на създаването им и излизането на пазара са произвеждали ефекта на взривяваща се бомба.
Nutella
Ferero Rocher. Мишел Фереро и фамилия , $10 млрд.
Някога, когато Мишел бил още малко момче, настанали невиждани жеги. И шоколадът по рафтовете в сладкарския магазин на баща му се разтопил. Човекът се разстроил много, а Мишел предложил да намажат шоколада върху хляб. Идеята да се продава сладкото изкушение под формата на продукт за мазане на закуска, запалила въображението на баща му и не след дълго, с леки видоизменения в състава на класическата рецепта за шоколад, той пуснал на пазара обожавания и до днес в цял свят течен шоколад Nutella.
Желираните дъвчащи бонбони
Ханс и Пол Райгели, по $1,5 млрд
Това е случаят, когато формата има значение. Братята просто решили да вложат доза оригиналност в познато и популярно производство като предлагат бонбоните във всевъзможни форми, ярки цветове и палитра от вкусове. Повечето идеи за дизайна са на Ханс, който редовно гледа детски филми и чете комикси за вдъхновение. Годишният оборот на фабриката им средно е около $2 милиарда.
Starbucks
Говард Шулц, $ 1,1 млрд.
Говард решил, че на всеки ъгъл в Америка трябва да има магазин за кафе. Лека-полека, така била създадена цялата империя Starbucks. В момента „Кралят на кафето” Шулц притежава верига от над 12 хил. заведения.
Red Bull
Калео Ювидиха (Тайланд) и Дитрих Матешиц (Австрия), $ 3,1 млрд и $3 млрд.
За да навлязат на пазара на енергийни напитки и да заемат мястото си на него, създателите на Red Bull започнали с това, че създали за напитката си опаковката контейнер. После вдигнали цената, но активно се възползвали от високо оценяваните от младежта безплатни промоции. Стекове с енергийната напитка се раздавали на купони в университетски кампуси и клубове. И до днес, този начин на промотиране е като запазена марка за лансиране на енергийни напитки.
Колекционерските плюшени играчки TY
Тай Уорнър, $4,5 млрд.
Бизнес идеята на Уорнър се заключава в това да бъдат лансирани лимитирани серии на различни версии плюшени мечета с трогателни имена, които веднага след разпродаването на колекциите, се превръщали в търсена и ценена рядкост. Печалбите от тях Уорнър влагал в недвижими имоти и дори построил един от най-скъпите и луксозни хотели в Ню Йорк - Four Seasons
Фланелките Polo Ralpf Lauren
Ралф Лорън, $5 млрд.
Ралф Лорен предложил на обичайната трикотажна мъжка блуза с къс ръкав да се сложи акцент – апликация с изображение на кон. После някой оценил този шедьовър на 50 долара бройката и сега цял свят си купува тези леко странни тениски, а авторът им продължава да трупа състоянието си.
Интернет магазинът Amazon
Джеф Безос, $4,4 млрд.
Джеф просто е бил движен от благородния мотив да освободи любителите на книгите от продължителните обиколки по книжарниците като им продава онлайн и доставя нужната литература. Така се появил Amazon, в който днес може да се купи почти всичко – от консерви до перални машини.
Автоматични камери за съхранение на багаж по пътищата
Брад Хюз, $5,3 млрд
Брад работел като топ-мениджър в синдикат Property Research, занимаващи се с операции с недвижимо имущество, когато решил да се заеме със собствен бизнес. А го решил, след като му хрумнала странната на пръв поглед идея да бъдат поставени автоматични камери за съхранение на багаж по магистралите в Америка. Желаещите да се възползват от услугата се оказали толкова много, че сега компанията на Хюз „Public Storage” е една от най-големите в САЩ по предоставянето на услуги в областта на складирането и съхранението. Хюз има славата и на един от най-щедрите дарители в САЩ като по-голямата част от средствата, които предоставя безвъзмездно, са за борба с детската левкемия.
Gеох или обувката, която диша
Марио Морети Полегато, $3 млрд.
Добре, че се случило Марио да пътешества в Невада през вече далечната 1994 г. Жегата била толкова непоносима, че се принудил да пробие дупчици в подметките на спортните си обувки, за да даде възможност на краката си да дишат. Е, добре знаем, че не само пътешествие в Невада може да предизвика неприятното потене на краката. Няма съмнение, че Марио също го знае и затова разработил технологията за дишащи обувки с малки дупчици в подметката и защита чрез специална мембрана, за да избави завинаги човечеството от конфуза с потните крака. Първоначално предложил идеята си на Nike, но от концерна не проявили интерес. Сега, собственикът на Geox продава по 16 милиона чифта обувки годишно
"Реактивни" прахосмукачки
Джеймс Дайсън, $ 1,6 млрд.
Творенито на Дайсън всмуква прах с невероятната скорост от 320 км/ч. до свръхвуковата. Вихрено движещият се въздух улавя и най-фините частици и ги отвежда в конуси, където мръсният въздух се ускорява до 1400 км/ч. Цялата тази вихрушка на практика „арестува” и плътно „опакова” необратимо праха. Изобретението е ефективно до такава степен, че прихваща дори и частици от цигарен дим. Завидна е упоритостта, с която Дайсън преследва целта си. Той разработва цели 5127 прототипа на днешния, наложил се на пазара в цял свят модел DC12.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.