10 бизнес идеи за милиарди

10 бизнес идеи за милиарди

Не винаги супер печелившият бизнес изисква солидни първоначални инвестиции. Понякога, стартовият капитал може да бъде заменен от идея, но толкова гениална, че някой много по-богат да е готов да плати всякаква цена за позволението да я реализира.

AdMe.ru представля изобретения и бизнес-решения, донесли на авторите си баснословно богатство. Днес всички те може да изглеждат напълно обикновени, но в момента на създаването им и излизането на пазара са произвеждали ефекта на взривяваща се бомба.

Nutella

Ferero Rocher. Мишел Фереро и фамилия , $10 млрд.

Някога, когато Мишел бил още малко момче, настанали невиждани жеги. И шоколадът по рафтовете в сладкарския магазин на баща му се разтопил. Човекът се разстроил много, а Мишел предложил да намажат шоколада върху хляб. Идеята да се продава сладкото изкушение под формата на продукт за мазане на закуска, запалила въображението на баща му и не след дълго, с леки видоизменения в състава на класическата рецепта за шоколад, той пуснал на пазара обожавания и до днес в цял свят течен шоколад Nutella.

 
Желираните дъвчащи бонбони

Ханс и Пол Райгели, по $1,5 млрд

Това е случаят, когато формата има значение. Братята просто решили да вложат доза оригиналност в познато и популярно производство като предлагат бонбоните във всевъзможни форми, ярки цветове и палитра от вкусове. Повечето идеи за дизайна са на Ханс, който редовно гледа детски филми и чете комикси за вдъхновение. Годишният оборот на фабриката им средно е около $2 милиарда.

Starbucks

Говард Шулц, $ 1,1 млрд.

Говард решил, че на всеки ъгъл в Америка трябва да има магазин за кафе. Лека-полека, така била създадена цялата империя Starbucks. В момента „Кралят на кафето” Шулц притежава верига от над 12 хил. заведения.

Red Bull

Калео Ювидиха (Тайланд) и Дитрих Матешиц (Австрия), $ 3,1 млрд и $3 млрд.

За да навлязат на пазара на енергийни напитки и да заемат мястото си на него, създателите на Red Bull започнали с това, че създали за напитката си опаковката контейнер.  После вдигнали цената, но активно се възползвали от високо оценяваните от младежта безплатни промоции. Стекове с енергийната напитка се раздавали на купони в университетски кампуси и клубове. И до днес, този начин на промотиране е като запазена марка за лансиране на енергийни напитки.

Колекционерските плюшени играчки TY

Тай Уорнър, $4,5 млрд.

Бизнес идеята на Уорнър се заключава в това да бъдат лансирани лимитирани серии на различни версии плюшени мечета с трогателни имена, които веднага след разпродаването на колекциите, се превръщали в търсена и ценена рядкост. Печалбите от тях Уорнър влагал в недвижими имоти и дори построил един от най-скъпите и луксозни хотели в Ню Йорк - Four Seasons

Фланелките Polo Ralpf Lauren

Ралф Лорън, $5 млрд.

Ралф Лорен предложил на обичайната трикотажна мъжка блуза с къс ръкав да се сложи акцент – апликация с изображение на кон. После някой оценил този шедьовър на 50 долара бройката и сега цял свят си купува тези леко странни тениски, а авторът им продължава да трупа състоянието си.

Интернет магазинът Amazon

Джеф Безос, $4,4 млрд.

Джеф просто е бил движен от благородния мотив да освободи любителите на книгите от продължителните обиколки по книжарниците като им продава онлайн и доставя нужната литература. Така се появил Amazon, в който днес може да се купи почти всичко – от консерви до перални машини.

Автоматични камери за съхранение на багаж по пътищата

Брад Хюз, $5,3 млрд

Брад работел като топ-мениджър в синдикат Property Research, занимаващи се с операции с недвижимо имущество, когато решил да се заеме със собствен бизнес. А го решил, след като му хрумнала странната на пръв поглед идея да бъдат поставени автоматични камери за съхранение на багаж по магистралите в Америка. Желаещите да се възползват от услугата се оказали толкова много, че сега компанията на Хюз „Public Storage” е една от най-големите в САЩ по предоставянето на услуги в областта на складирането и съхранението. Хюз има славата и на един от най-щедрите дарители в САЩ като по-голямата част от средствата, които предоставя безвъзмездно, са за борба с детската левкемия.

Gеох или обувката, която диша

Марио Морети Полегато, $3 млрд.

 Добре, че се случило Марио да пътешества в Невада през вече далечната 1994 г. Жегата била толкова непоносима, че се принудил да пробие дупчици в подметките на спортните си обувки, за да даде възможност на краката си да дишат. Е, добре знаем, че не само пътешествие в Невада може да предизвика неприятното потене на краката. Няма съмнение, че Марио също го знае и затова разработил технологията за дишащи обувки с малки дупчици в подметката и защита чрез специална мембрана, за да избави завинаги човечеството от конфуза с потните крака. Първоначално предложил идеята си на Nike, но от концерна не проявили интерес. Сега, собственикът на Geox продава по 16 милиона чифта обувки годишно

"Реактивни" прахосмукачки

Джеймс Дайсън, $ 1,6 млрд.

Творенито на Дайсън всмуква прах с невероятната скорост от 320 км/ч. до свръхвуковата. Вихрено движещият се въздух улавя и най-фините частици и ги отвежда в конуси, където мръсният въздух се ускорява до 1400 км/ч. Цялата тази вихрушка на практика „арестува” и плътно „опакова” необратимо праха. Изобретението е ефективно до такава степен, че прихваща дори и частици от цигарен дим. Завидна е упоритостта, с която Дайсън преследва целта си. Той разработва цели 5127 прототипа на днешния, наложил се на пазара в цял свят модел DC12.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ