Похвалете се, без да дразните

Похвалете се, без да дразните

Похвалете се, без да дразните

Добре е от време навреме да се хвалите. Никой няма да разбере какво сте направили, колко сте квалифицирани и какво признание сте получили, ако не го споделите. Никой няма сам да потърси такава информация - тежестта е върху вас.

Това важни в особена сила за особено жените, тъй като съществува значителна разлика между половете при саморекламата. „Жените систематично дават по-неблагоприятни оценки за собственото си предишно представяне и на потенциалните си бъдещи способности, отколкото мъжете с равни на техните резултати“, сочи проучване на професори от Уортън и Харвард.

Тук трябва да отбележим, че хваленето е изкуство. Как може да споделяте успехите си по начин, който ви печели клиенти и повишения, вместо да предизвиква раздразнение? Ефективното и изкусно хвалене трябва да подчертае прекрасните неща, които правите, и упоритата работа, която сте положили, така че правилните хора да забележат. На свой ред тези хора ще искат да ви наемат, да работят или да си сътрудничат с вас.

Преобразувайте идеята за хвалене

Първо, трябва да преосмислите концепцията за самохвалство. На нея и се носи лоша репутация. Мередит Файнман, автор на „Хвалете се по-добре: Овладейте изкуството на безстрашната самореклама“ (Brag Better: Master the Art of Fearless Self-Promotion), определя хвалбите като „излагане на факти за вашата работа стратегически и конкретно, за да постигнете професионалните си цели и целите на хората около вас“. Мислете за опита си като за „точки от данни“, които можете да споменете.

Не подкопавайте собственото си послание

Когато се хвалите с някакъв успех в социалните мрежи, Файнман съветва да не използвате фрази като: „мразя да се хваля“ или „съжалявам за безсрамното хвалене“. Тя е категорична, че това подкопава вашия собствен PR, като „демонстрира това безпокойство по начин, по който вашият читател или вашата публика не знаят какво да правят“. „Това, което казвате на публиката си, е, че се чувствам неспокоен от действията си. И това ще накара другите също да се чувстват неспокойни“, обяснява Файнман.

Вместо да подкопавате посланието си, вмъкнете в него благодарност, като кажете нещо от рода на: „Изключително благодарен съм, че имах възможността да бъда част от този панел“. След това отбележете, че постижението е резултат от екипно усилие. Файнман казва, че е полезно да споделяте и чувствата си: „Не мога да повярвам, че получих тази награда, но съм толкова щастлив“.

Разкажете история, в която сте главен герой

Треньорът по комуникации и говорител Деби Епстийн Хенри препоръчва разказването на истории като ефективен начин за самореклама. „Покажете своята харизма или някакъв успех, който сте постигнали. Но все пак използвайте тази история като възможност за учене, така че хората, да се надяваме, няма да бъдат отблъснати от нея“, казва тя.

Тя също така препоръчва да го разглеждате като „самозастъпничество“ вместо „самореклама“.

В края на краищата не трябва да позволявате на страха ви от това да звучите като самохвалци да надделее над желанието ви да развиете бизнеса си. Вие трябва да решите дали се хвалите или просто казвате истината.

…………

Ким Ритберг за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ