По-смело, по-уверено

По-смело, по-уверено

Всички знаем, че е важно да имате увереност в способностите си в работата. Увереността се отразява и в начина, по който говорите за себе си, работата си и очакванията за това дали ще успеете в новите задачи. Тази комуникация в крайна сметка влияе върху това дали другите хора приемат вашите идеи и избират да ви ангажират като партньор.

Но как човек става по-уверен?

Когато погледнете хората, с които общувате често, можете да идентифицирате тези, които излъчват увереност, и тези, които не го правят. Ако чувствате, че ви е трудно да изразите увереност в себе си, има няколко неща, които можете да направите, за да станете по-уверени в дългосрочен план.

Опознайте силните си страни и се усъвършенствайте в тези области

Когато ви липсва увереност, може да се окаже, че не сте калибрирали силните си страни. Има няколко неща, които можете да направите, за да разберете какви са вашите силни страни и да укрепите сферите, които пречат на увереността ви.

Говорете с ръководителя си и разберете какво смятат, че правите най-добре. Може да е полезно да чуете от другите как виждат вашето представяне.

Предимството на тази външна оценка на вашите силни страни е, че ви дава нещо, върху което да градите. Това може да ви помогне да започнете да забелязвате ситуациите, в които тези силни страни са ви помогнали да направите нещо трудно на работа. Можете също така да потърсите възможности за професионално обучение, за да постигнете още по-голям напредък по тези силни страни.

Ако имате проблеми с намирането на увереност, укрепването на силните ви страни е важно начало.

Отбелязвайте победите си

Един от факторите, които могат да доведат до липса на увереност, е чувството, че сте по-малко ефективни от вашите колеги в работата. Мотивационно, заплахите и проблемите в работата имат по-голям ефект върху вас от успехите. Така че може да не си спомняте всички начини, по които сте помогнали на хората или сте дали тласък на даден проект, но в същото време да не спирате да мислите за начинания, които не са се развили толкова добре, колкото сте се надявали.

Затова е важно да имате някакъв списък с победи. Ценно е да имате документ, който съхранявате на компютъра си и който съдържа вашия принос към различни проекти. Когато предлагате идея, която е включена в проект, трябва да я запишете в този списък. Когато колега ви похвали за мнение или помощ, запишете и това. Когато разрешените някакъв проблем за клиент, отчетете тази малка победа.

От време на време можете да прегледате този документ и да забележите всички начини, по които сте били от полза на екипа или вашите клиенти. Помнете, че без вас тези неща нямаше да се случат. Това трябва да ви помогне да се чувствате по-уверени в това, с което допринасяте за успеха на организацията.

…………………

Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на книгата „Умното мислене“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ