Ключът към успеха в бързо променяща се среда

Ключът към успеха в бързо променяща се среда

Адаптивността се е превърнала в ключова за оцеляването в настоящата бързо променяща се бизнес среда. И това не е илюзия. Според доклада „Pulse of Change“ на Accenture, 88% от ръководителите на висше ниво очакват повече промени през 2025 г. Успешните предприемачи се открояват, защото имат способността да се адаптират бързо към нови обстоятелства и пазарни промени. Напоследък има много такива.

Ускоряващият се темп на промяната

Да се твърди, че днешната бизнес среда е хаотична, би било меко казано. Последните глобални събития показват как бизнесите и цели индустрии могат да бъдат напълно поставени на колене в рамките на един ден. Тенденциите в социалните мрежи диктуват колко бързо се променят предпочитанията на потребителите и къде ги водят тези промени. Предприемаческата адаптивност се откроява като най-важния елемент за успех в днешния бързо променящ се бизнес пейзаж.

Старата максима „Винаги сме го правили по този начин“ вече не работи, ако някога изобщо е работила. В резултат на това заглавието на книгата на Маршал Голдсмит „What Got you Here Won't Get You There“ (Каквото те е довело до тук, няма да те отведе до там) е по-вярно днес от всякога. Съвременните предприемачи трябва да създадат организационни рефлекси, които третират промяната като възможност, а не като заплаха.

Технологична адаптация

Необходимостта от адаптивност е от решаващо значение, когато става въпрос за приемане на нови технологии. Трансформацията на индустриите чрез изкуствен интелект и автоматизация изисква от предприемачите постоянно да оценяват своите технологични основи. Предприемачите не трябва сляпо да следват всяка нововъзникваща технология. Те обаче трябва да се научат как да идентифицират тези, които наистина ще подкрепят техните бизнес предложения.

Вземете за пример независимите книжарници, които са били принудени да направят са направили корекции, за да процъфтяват заедно с конкуренцията на магазините за електронната търговия като Amazon. Те са успели, като са възприели хибридни бизнес модели. Те включват платформи за онлайн пазаруване, наред с персонализирани системи за препоръки и обществени събития, които се възползват от техните уникални характеристики. Процесът на адаптация се фокусира върху подобряване на основните принципи на тези книжарници чрез внимателна технологична интеграция.

Пазарна чувствителност

Успешните предприемачи развиват остра осведоменост за малки промени на пазара. Най-добрите бизнеси днес създават системи, които идентифицират нововъзникващите нужди на клиентите, дори преди клиентите да могат да ги изразят.

Ресторантите „от фермата до трапезата“ показаха устойчивост, като използваха местни хранителни източници, когато прекъсванията във веригата за доставки разтърсваха ресторантьорската индустрия около пандемията. Те видяха какво се случва в тяхната среда и вложиха всички усилия, за да рационализират менютата си въз основа на наличните ресурси, като същевременно установят по-директни връзки с близките производители. Благодарение на чувствителността си към пазара, тези бизнеси превърнаха потенциалните бедствия във възможности за диференциация.

Изграждане на адаптивни организации

Предприемачите се сблъскват с трудността да запазят организационната гъвкавост, докато бизнесът им се разраства. Организациите трябва да установят структури, които са способни да се развиват, да обучават екипи да приветстват промените и да създават среда, която възнаграждава служителите за предизвикателни предположения.

Успешната адаптивност изисква стратегическо планиране и целенасоченост, вместо просто да се реагира на промените. Това означава редовно сканиране на хоризонта за нововъзникващи тенденции, съчетано със планиране за множество бъдещи резултати и осигуряване на гъвкавост на ресурсите за необходимите промени.

Конкурентното предимство

Ако искате вашият бизнес да успее в дългосрочен план, адаптивността трябва да бъде вградена дълбоко във вашата организационна ДНК. Когато е така и когато тази адаптивност е комбинирана с това, което прави вашия бизнес уникален, тогава конкуренцията ще има изключително трудности да възпроизведе това, което правите, камо ли да го надмине.

За днешните предприемачи посланието е ясно: Подходете към изграждането на адаптивен капацитет във вашата организация със същия фокус, който прилагате към разработването на продукти или разширяването на пазарите. Оцеляването в свят на постоянни промени зависи от способността ви да реагирате на тях.

…………

Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ