Наръчник на интроверта за първата седмица на ново работно място
Едно от предизвикателствата, които носи новата работа, е опознаването на хората - особено ако се присъединявате към голяма организация и имате много хора в екипа си. Наличието на добра социална мрежа е от решаващо значение. Тя ви позволява да получавате лесни отговори на въпросите, които имате. Това също прави работата по-забавна, защото има хора, с които очаквате с нетърпение да се ангажирате.
Разработването на тази социална мрежа може не е лесно, особено ако сте интроверт. Може да не сте очаровани от идеята, че трябва да изграждате контакти в нова среда. Ето няколко начина да изградите връзките си в нова компания, които не изискват полагане на усилия за изпъкване от тълпата.
Препоръчвам да започнете да изграждате тази мрежа малко след като започнете новата си работа. Повечето хора подхождат максимално любезно към новия човек, така че е лесно да кажете на някого, че току-що сте започнали работа и да опитате да създадете връзка с него. Колкото по-дълго време сте прекарали в организацията, толкова по-трудни стават опитите за създаване на ваша собствена общност.
Започнете с малки неща
Много пъти, когато мислите за създаване на връзки в работата, се сещате за нетуъркинг сесии. Може да е обезсърчително да се ориентирате в тълпа от непознати лица и след това да заговаряте хора.
За щастие има много начини да се срещнете с хора във вашата компания. Препоръчвам да започнете с малки групи. Ако работите в офиса (поне няколко дни в седмицата), опознайте хората, които са най-близо до вас. Вземете чаша кафе и се подгответе с няколко лесни въпроса, като например къде може да обядвате или какво трябва да знае един нов човек в компанията. Поддържането на лекота в първоначалния разговор е лесен начин да развиете връзка с няколко познати лица на работното място.
Ако работите дистанционно, това е по-трудно, защото липсва физическата среда, която насърчава срещите между двама души. Започнете, като организирате няколко видео срещи с членовете на екипа си, за да ги поздравите. Наистина е важно да имате поне двама души, с които да се чувствате комфортно, за да се свържете с тях по определени въпроси - особено в дните, когато не работите от офиса.
Последващ разговор
Разговорът с нов човек, когото не познавате, може да предизвика известно безпокойство. Един от начините да направите първоначалния контакт по-малко стресиращ е да използвате друго събитие като катализатор за разговор. Когато сте нов на работа, вероятно виждате много непознати лица на срещи и презентации. Когато някой каже нещо интересно, използвайте това като възможност да се свържете с него. В идеалния случай можете да определите час за среща, но дори изпращането на имейл, за да се представите и да зададете допълнителен въпрос, е добро начало. Ако развиете имейл връзка с някого, става по-лесно да започнете разговор следващия път, когато го видите лично.
Намерете си водач
Също така може да бъде стресиращо да поемете отговорност за всяко взаимодействие. Ако се свържете с някого и той не отговори, може да започнете да мислите, че сте направили нещо нередно (не сте, разбира се, но все пак може да се притеснявате, че сте нарушили социална норма).
Можете да привлечете помощта на други хора, които да ви помогнат да опознаете повече служители в новата си компания. Попитайте новите колеги, които срещате, дали има хора, които смятат, че трябва да опознаете. Накарайте ги да организират запознаване с тези хора, за да можете да се привържете към техните социални мрежи. Когато някой друг действа като водач за вас, това може да изглади пътя към онези първоначални разговори, които в началото може да се почувстват неловко.
………………………….
Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на книгата „Умното мислене“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.