Повече място за важните неща

Погледнете списъка си със задачи. Изглежда ли безкраен? При списъците със задачи работата е там, че те са пълни с конкретни неща, които трябва да изпълните. Комбинирайте това с непрекъснато разширяваща се входяща пощенска кутия и имате рецепта за натоварени работни дни.
Въпреки че може да свършите много неща в рамките на един ден, може да останете с чувството, че те не допринасят за по-значителен начин към мисията на вашето работно място или собствените ви общи цели. За да сте сигурни, че конкретните неща, които правите, носят важни резултати, имате нужда от известно време в графика си, за да помислите върху общите цели, които имате, и връзката им с действията, които предприемате всеки ден.
Ето няколко неща, които можете да направите, за да изчистите умственото пространство и да се уверите, че дните ви не са просто натоварени, но и продуктивни.
Стойността на неструктурираното време
Гаранцията, че ежедневните ви дейности водят до нещо по-съществено, няма да се случи с магия. Вместо това трябва редовно да спестявате малко време, което не е посветено на конкретните задачи, които вече са в списъка ви.
Има няколко причини за отделянето на това време. Трябва да помислите дали нещата, които отнемат по-голямата част от времето ви, са свързани с най-важните цели както за вас, така и за организацията. Вероятно има много неща, които трябва да правите всеки ден, които не допринасят значително за тази мисия.
Определете някои от дейностите, които поглъщат много времето ви, но не са толкова продуктивни. Необходими ли са? Има ли неща, които правите, но можете да поставите по-надолу в списъка с приоритети? Трябва ли да говорите с ръководителя си за някои от нещата, които претрупват календара ви?
Също така искате да имате списък с дейности, които не правите, но трябва да правите. Ще трябва да разберете как да вместите повече от тях към дневния и седмичния си график.
Намиране на място
Един проблем при опитите да се направи цялостен поглед върху нещата е, че има вероятност да бъдете заобиколени от напомняния, че трябва да се погрижите за следващата задача. Вероятно имате документи на бюрото и работния плот на компютъра, на които трябва да се обърне внимание. Имате имейл кутия с постоянен поток от нови съобщения, които чакат отговор. Имате съобщения от членове на екипа, които искат информация.
Това може да ви затрудни в отделянето на времето, от което се нуждаете, за да мислите за стратегически въпроси. Може да е полезно да използвате физическото разстояние от най-належащите си задачи, за да мислите стратегически.
Помислете дали да се разходите или да отидете в конферентна зала на работното си място, където има бяла дъска. Разстоянието има две предимства – първо, то ви отделя от конкретните напомняния за текущите задачи; второ, психологически изследвания показват, че физическото разстояние всъщност може да ви помогне да мислите по-абстрактно за работата си. Когато мислите по-абстрактно, вие сте по-способни да пренебрегнете конкретните задачи и да се съсредоточите върху основните цели, които искате да постигнете, както и върху общите бариери, които могат да пречат на пътя към успеха.
……………..
Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на „Smart Thinking“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.