Тенденциите, които ще оформят кариерата ви през следващата година

Тенденциите, които ще оформят кариерата ви през следващата година

Не би ли било чудесно да имате кристална топка, която да ви даде възможност да надникнете в бъдещето? Като изключим спечелването на джакпот от лотария, способността да знаете какво предстои може да ви даде представа за тенденциите на работното място, които биха могли да стимулират кариерното ви израстване.

Понякога обаче в миналото и настоящето се крият улики, които могат да дадат добра представа за това как изглежда пътя напред. Разговаряхме с експерти по наемането и изпълнителни директори, за да разберем какво може да ни очаква през новата година, пише Стефани Воза, основател на The Organized parent, за FаstCompany.com

Хибридният модел няма да изчезне

„Пълното връщане в офисите се провали“, казва Франк Вайсхаупт, главен изпълнителен директор на базирания на AI инструмент за видеоконференции Owl Labs. „Нашите данни показват, че офис работата на пълен работен ден е намаляла с 6%, като дистанционните роли са се увеличили с 57% на годишна база. Гъвкавият хибриден модел „3-2“ е напът да се превърне в норма, докато компаниите, които все още налагат петдневна работа в офиса, са изправени пред заплахата от повишено текучество на служители.“

Сам Нафиси, главен изпълнителен директор на доставчика на софтуер за визуализация и анализиране на производителността Prodoscore, споделя тази позиция: „Хибридната работа е новото нормално“, казва той. „Въпреки натиска за връщане в офиса, хибридната работа е тук, за да остане, водена от необходимостта от гъвкавост. Малко компании ще се върнат напълно към модела изцяло в офиса, без да рискуват загуба на талант.“

Проучване на Owl Labs установи, че служителите оценяват гъвкавото работно време почти толкова високо, колкото и здравните ползи при оценката на бъдещите работодатели. „Това подчертава преминаване към автономия и баланс като ключови компоненти на удовлетворението от работата“, казва Вайсхаупт. „За да се адаптират, компаниите трябва да възприемат по-гъвкав подход, включително дни без срещи и оценяване на резултатите в строго работно време.“

AI ще ускори кариерното развитие

AI ще премине отвъд това да бъде просто помощник в задачите, за да се превърне в помощник за кариера през 2025 г., прогнозира Даниел Макмехан, главен директор за хората в Wiley. „Организациите ще се съсредоточат върху използването на AI, за да създадат персонализирани кариерни пътища и да помогнат на служителите да съгласуват своите умения и стремежи с бъдещите възможности“, казва тя.

Шаджи Матю, ръководител на групата за развитие на човешките ресурси в доставчика на ИТ услуги Infosys, се съгласява: „Самият AI има потенциала да помогне на служителите да подобрят своите умения и да напреднат в кариерата си чрез персонализирано и целенасочено обучение, казва той. „Това може да помогне за идентифициране на пропуски в уменията, да препоръча нови умения и да създаде персонализирани пътеки за непрекъснато учене.“

За да се възползват от потенциала обаче, лидерите ще трябва да разработят инициативи за повишаване на уменията и преквалификация, за да подготвят хората си за развиващото се бъдеще на работата, казва Матю. „Докато изкуственият интелект може да предостави прозрения въз основа на данни, хората му придават смисъл и цел“, категоричен е той. „През 2025 г. работодателите трябва да се съсредоточат върху изграждането на този модел на работа човек + AI, интегрирайки AI с човешки способности, за да разширят последните, като същевременно повишават уменията на своите служители“, добавя Матю.

Макмехан вярва, че AI обучението трябва да бъде спешен приоритет за следващата година, като се позовава на проучване на Wiley Workplace Intelligence, според което 61% от работниците са нетърпеливи за AI обучение. „Това показва нарастващата роля, която AI играе на работното място и необходимостта от стратегии за развитие, управлявани от AI“, казва тя. „Напълно очаквам, че нарастващият акцент върху ученето и развитието на AI също ще помогне за изместването на AI от подпомагащи задачи към такива, позволяващи кариерно израстване.“

Основната роля на специалистите по подбор на персонал ще се промени

AI също ще повлияе на ролята на специалистите по подбор на персонал. В допълнение към интегрирането в системите за проследяване на кандидати с помощта на ключови думи, Феликс Ким, главен изпълнителен директор на платформата за набиране на персонал Redrob, прогнозира, че AI ще поеме процеса на интервюиране – или като служи като единствен интервюиращ, или като предоставя въпроси, които поддържат последователност и намаляват пристрастията.

„Ние все още искаме човека в човешките ресурси – това е съществена част“, ​​казва той. „Но намирането на кандидати и извършването на първоначалните телефонни разговори не са основните аспекти на набирането на персонал. Ще започнем да виждаме по-голяма разлика между страхотен специалист по набиране на персонал и посредствен специалист по подбор на персонал, защото AI ще може да дублира това, което прави един посредствен специалист. Основният аспект от работата на експерта е да даде тази човешка връзка и да накара хората да се насочат към работа или възможност, която може да не се вижда от длъжностна характеристика.“

Тенденцията за отбягване на управленски позиции ще продължи

„Conscious unbossing“ е тенденция, която набра популярност през втората половина на 2024 г. на фона на текущия лидерски климат. Тя описва съпротивата, която идва от новите поколения, когато става въпрос за навлизане в лидерски роли. Стефани Нийл, директор на изследванията в DDI, консултанти по развитие на лидерството и човешки ресурси, прогнозира, че тенденцията ще продължи.

„Има различни причини, поради които лидерите са мотивирани да поемат лидерски роли“, казва тя. „Виждаме известно напрежение на работното място около това. Най-големият риск за нас е, че лидерите, които рано поемат ръководни роли, често съжаляват, ако не получат подкрепата, от която се нуждаят.“

Нийл казва, че организациите трябва да обърнат специално внимание на тази тенденция, ако искат да привлекат лидери към тези роли. „Помогнете им да растат и да чувстват сякаш имат цел“, казва тя. „Една от най-големите грешки, които организациите често допускат, е да вземат топ експерти, които са се справили добре в техните индивидуални роли, и да ги издигнат на управленска позиция“, добавя Нийл.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ