Как да станем незаменими в работата

Как да станем незаменими в работата

Всички искаме сигурност на работното място. Да се чувстваме оценени и важни. Трудни за заместване. А през 2015 г. е дори по-трудно да бъдем такива - в действителност всички можем да бъдем заместени, това е безспорно.

И все пак, има някои постъпки, които бихме могли да предприемем, за да бъдем по-ценни на работното място. Четири от тях изброява американският сайт Business Insider, отбелязвайки, че са постижими за всеки човек, във всяка професия, стига да има желание. Ето кои са: 

  • Настроението е всичко! Доброто настроение през деня е заразно (също както и лошото). Всички сме виждали нещастни, сърдити, гневни колеги да идват на работа с някакви емоционални нужди за удовлетворяване. Енергията, към чието излъчване вие трябва да се стремите, трябва да бъде точно противоположна. Направете така, че екипът в офиса да се радва, че ви вижда сутрин. Разсмивайте колегите, карайте ги да се усмихнат чрез малки жествое, изслушвайте историите им и задавайте въпроси за живота им. Заложете на хумора в много натоварени работни ситуации. Това ще помогне на всички да посрещнат предизвикателството малко по-леко. Скоро ще видите, че ще има хора в офиса, на които ще им липсвате, когато ви няма. 
  • Създавайте екипа, не бъдете само играч в него. Много е важно как работим с другите, как си сътрудничим, компромисите, на които сме склонни и споделянето на идеи. Без да сме способни да се свързваме с колегите по уважителен и ползотворен начин, никога няма да открием сигурността на работното място, към която се стремим. Бъдете освен член на екипа и човек, който помага на другите да се свързват в общата среда. Бъдете надеждно учтиви и допринасяйте мъдро.
  • Бъдете човекът, който е наясно с "институционалното познание". Какво е то? Това е едно от нещата, които липсват най-много на компаниите, ако човек, който го има, ги напусне. Става дума за ключови компетенции точно за вашата организация, за историята й, за традициите, корпоративните политики и иновациите - неща, които често минават покрай учите на служителите и не са считани за решаващо важни за работния процес. Но когато някой нов колега постъпи на работа, те трябва да му бъдат изяснени. Освен това се учат само с времето - с дългия престой на работното място. Затова, обръщайте внимание, когато се разясняват и популяризират тези неща. Бъдете човека за другите, запознат с тях. 
  • Не забравяйте голямата картина и планирайте. Най-ценните служители са онези, които не само разрешават проблеми, но и участват в предотвратяването им. Мисленето крачка напред за бъдещето е много ползотворно. Не позволявайте дребните работни детайли да вии хипнотизират в ежедневието. Винаги мислете как е позиционирано работното ви място на пазара, в страната, в глобален план. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ