Личните теми са за личните срещи

На делови събития ги избягвайте. Записвайте на визитките, които получавате, нещо характерно за човека
НEОТДАВНА МОЙ ПОЗНАТ инвестиционен банкер американец ми разказа как отишъл на финансова конференция в Токио облечен в светлобежов костюм. Така изумил всички японци, според които само тъмните костюми (черни или тъмносини) са прието официално бизнес облекло. Леко комична, но и изключително неудобна ситуация.
В днешната глобална икономика международният бизнес етикет и протокол придобиват все по-голямо значение, защото все по-често ни се налага да посещаваме различни конференции, изложения и бизнес срещи. В контактите ни с чуждестранни бизнес партньори ние, българите, бързо научаваме, че хората от други култури не са като нас. Начинът, по който ние разбираме професионалното бизнес поведение, е доста по-различен от този на французите и би ни довел до нежелани ситуации или провалена бизнес сделка в Япония например. Международният етикет предлага някои универсални правила за изглаждане на културните различия и за създаване на дълготрайни отношения с бизнес партньори, колеги и клиенти.
Най-общото правило в облеклото е класа, консерватизъм и спретнатост както за мъжете, така и за жените. При бизнес запознанства е важно да можем да кажем кратко, ясно и професионално къде и какво работим. Много компании в Щатите дори изискват от служителите си да наизустят подобна кратка "реч" от две-три много добре обмислени изречения, за да могат да се представят гладко и професионално всеки път.
Ако ни се наложи да проведем по-дълъг и по-общ разговор, има няколко теми, които е препоръчително да избягваме. Това са политика, религия, секс, здраве, диети, лични финанси, както и теми от дълбоко лично естество. Често пъти вицовете и шегите може да бъдат криворазбрани поради културни различия и няма как да имат положителен ефект.
Известно правило е, че контактите трябва да се заздравят веднага след събитието. На следващия ден или до 48 часа е добре да напишем кратък имейл, с който да изкажем нашето задоволство от запознанството. Този имейл ще има много по-голям ефект, ако е личен. Затова трябва да запомним някакъв съществен детайл за човека и да го споменем в имейла. Подобни детайли е добре да си записваме върху визитката на човека. Тази техника е особено полезна, когато в бизнеса се срещаме ежедневно с много нови хора.
Надя Павлевска, консултант по международен етикет и бизнес протокол в Лос Анджелис, САЩ, за сп. "Мениджър"
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Байер обявява нов управител за България
Компании |Финансовият министър отрече твърденията, че българинът обеднява
Политика |Затварят за ремонт Коринтския канал в Южна Гърция
Финанси |Басейнова дирекция за „Елените“: За покриването на дерето не е извършено съгласуване
Общество |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Наука и Здраве |"За нас боклукът е злато": Как мафията превърна Неапол в депо за токсични отпадъци
Общество |Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Наука и Здраве |Времето: Жълти, оранжеви и червени кодове за валежи в Северна България
България |Цената на златото за първи път премина прага от 4 000 долара
Финанси |Австралийско проучване показва как бактерия може да оцелее в космическите условия
Наука и Здраве |Островът Ташироджима: Царството на котките
Любопитно |Четвърт Век Съвършенство: Историята на Бова Кар и първото представителство на BMW в Бургас
Технологии | Технологии |ADVERTORIAL

Новоиздадените кредитни карти от Fibank са с още по-добри условия и атрактивни бонуси

Национална конференция за имотния пазар в еврозоната събира експерти, инвеститори и институции в София на 31 октомври

Коментари
Няма въведени кометари.