Не играйте роли в офиса

Не играйте роли в офиса

Не играйте роли в офиса

НАКЪДЕ ЩЕ ВЪРВИ КАРИЕРАТА ни, как ще се справяме със задачите, зависи по някакъв начин и от етикета, който спазваме в офиса. Правилата ни се струват лесни, идват ни отвътре (то няма и къде да се учат). Но често са възможни грешки, които удрят по репутацията ни. Ето няколко важни елемента от офис етикета:

Влизайки сутрин на работното си място, поздравявайте. Така създавате доверие, а с усмивката си предавате доброто си настроение и на колегите.

Винаги спазвайте йерархията. И когато сте "горе", и когато сте "долу", изграждайте своя образ съобразно това къде сте. Общувайте делово, без залитания в контактите с шефове или с подчинени.

Бъдете инициативни, давайте идеи, но не прекалявайте! В противен случай рискувате да се окажете специалист по всичко и по... нищо конкретно.

Известно правило е да не водите излишни телефонни разговори в офиса и да не се надвиквате, дори връзката да е лоша. За личните обаждания, ако са крайно необходими, излезте в коридора.

В офиса говорете кратко, ясно, стегнато и убедително. И по същество. Много е вероятно вашите колеги да не споделят чувството ви за хумор, слабо да се интересуват от вашето хоби или изобщо да не са чували за автора, чиято книга четете в момента. Това не означава, че те са скучни или слабообразовани.

Не играйте роли в офиса! По-добре е колегите да ви възприемат в началото за леко скучновати, отколкото да представяте някаква клоунада. Облегнете се на познатия делови модел на общуване и дайте шанс на самите себе си да покажете по-добрите си страни и таланти.

Внимавайте с офис сътрудниците. Който смята, че пренебрегвайки и игнорирайки тези служители, може да върви успешно напред, сериозно се заблуждава. Тези позиции доста често вече се заемат от хора, които в определени дейности са равностойни партньори на вашите началници. Така че бъдете вежливи и внимателни. Не прекалявайте с поръчките за кафе и сандвичи, все пак много отдавна организацията на офис пространството предполага в тези дейности да се обслужите сами.

И накрая - не показвайте стреса! В случай на рязко спадане на работната енергия и видима демотивация или бързо растяща агресия добре би било да... излезете! Сменете за кратко средата. Помага. Най-вече на репутацията ви.       

Ани Давидкова, сп. "Мениджър"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ