Осемте постулата на успеха в бизнеса

Осемте постулата на успеха в бизнеса

Един бизнесмен може да бъде добър анализатор, да умее да борави с данните. Да гледа с уверен поглед напред.

Но в крайна сметка бизнесът е за хората. Следователно, за емоциите - тези на него самия и на хората, с които общува. 

Предприемачът може да промени живота си и този на останалите, ако приеме определен начин на мислене, изпълнен с толерантност и благодарност. Става дума за настройка на ума от няколко основни постулати, които той трябва да проумее и след това да си припомня всеки ден. Кои са тези постулати, посочва американският автор, коментатор и влиятелно име в LinkedIn Джеф Хейдън. 

Ето за какво става дума. 

  • "Ще оценявам това, което се подценява". Някои професии изискват повече усилия, отколкото умения. Навсякъде сме заобиколени от хора, които се трудят много без това да се забелязва. Добрият лидер е човек, който вижда упоритата работа на тези хора. Той им казва "Благодаря за това!". Още по-добре: с усмивка и ако ги гледа в очите. За това го уважават повече - защото не боготвори само таланта, но и труда. 
  • "Ще отговарям на незададения въпрос". Някой служител (например компютърен специалист) може да е несигурен, срамежлив, притеснен. Или да не може да комуникира така, както други служители, при които общуването е задължителна част от работните умения (търговци, пиари). Първият също има нужда от обратна връзка и отговори. 
  • "Няма да чакам" - да ме открият, да получа одобрение от околните, да помогнат на бизнеса ми. 
  • "Ще давам свобода на изпълнение на целите, вместо посока и крайна точка, към която да се тича". Така се създава среда на иновации и творчество. 
  • "Когато видя рози, ще спирам да ги помириша". Понякога, когато имаме големи планове, ставаме постоянно недоволни, защото непрекъснато мислим за това, което не сме постигнали и което нямаме. Важно е да правим паузи и да поглеждаме какво вече имаме в професионален и личен аспект - в един момент в миналото то е било нещо желано, дори може би мечта. 
  • "Ще гледам под повърхността". Понякога хората правят грешки. Дори може да изглежда, че нехаят. А всъщност не е така. Всички действия на работа са свързани с по-дълбока причина - предишен опит, насъбрани емоции, случващо се у дома. Само трябва да се положат усилия да се разгледат ситуацията и чувствата на човека по-задълбочено. 
  • "Ще полагам усилия обичта да се споменава". Човек знае, че обича семейството си, обича работата си. Но когато е с близките или когато работи, показва ли го? Казва ли го? Това е важно. 
  • "Ще бъда себе си". Колкото и усилия да полагаме, знаем, че винаги ще има нещо, от което "хората" да не са доволни. Затова, преди всичко, винаги трябва да действаме верни на личните си ценности и вкус. Само така можем да променим света. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ