11 крайно неприемливи навици, според експерти по бизнес етикет

11 крайно неприемливи навици, според експерти по бизнес етикет

Несъзнателните ни действия в стресови ситуации като интервю за работа или разговор с шефа може да издават, че се чувстваме неудобно. Още по-лошото в случая е, че тези нервни реакции сочат „Не съм готов!“ и имат лош ефект върху това, което искаме да постигнем, и начина, по който изглеждаме.

Според психолозите, за да се освободим от вредните навици, първо трябва да осъзнаем, че сме им подвластни.

От BusinessInsider споделят списък с 11 навика, които експерти в областта на бизнес етикета определят като крайно неприемливи за професионалната среда. Те са следните:

Гризане на нокти.

То е един от най-често срещаните вредни навици сред хората по света. „Не само, че гризането на ноктите и кожичките на пръстите е грозно и неприлично, но и вреди на ръцете“, казва Аманда Аугустин, кариерен консултант за TopResume. Тя припомня, че заради него изглеждаме непрофесионално каквото и да работим. 

Постояннo поглеждане на телефона.

„Според мен, постоянното гледане на телефона или часовника е признак за скука“, отбелязва Вики Оливър, автор на „301 Smart Answers to Tough Interview Questions“ и „301 Smart Answers to Tough Business Etiquette Questions“.

За съжаление, навикът вече е по-често срещан, отколкото предполагаме. Според проучване на Галъп от миналата година, мнозинството от хората, който имат смартфон в САЩ, поглеждат телефона си поне няколко пъти в рамките на 1 час. Страхът от това да останем без мобилен телефон вече си има и име:„номофобия“.

Избягване на контакт с очите. 

Ограниченият контакт с очи може да навреди на доброто първо впечатление. Според Аугустин, липсата на контакт ни кара да изглеждаме неподготвени, незаинтересовани, неискрени и дори арогантни. „Старайте се да гледате вашия събеседник в очите поне в половината от времето, в което говорите с него, и хората ще ви възприемат като искрени, уверени и компетентни, съветва тя. 

Търкане на бедрата с ръце.

Розалинда Рандал, експерт по етикет и учтивост и автор на книгата „Don’t Burp in the Boardroom”, споделя, че този навик може да има успокояващ ефект, но той може да отклони вниманието от това, което казваме, и да го насочи към това, което правим. 

Ако нервните ви реакции се проявяват основно под формата на жестове, които правите с ръце, Аугустин предлага да държим ръцете си здраво залепени за коленете, с дланите надолу.

Отговор с израза: „Това е добър въпрос.“

Според Рандъл, използването на този израз след всеки въпрос (по време на интервю за работа или в други случаи) показва хаотичност и липса на концентрация. 

Сходен е и случаят с казването на „Добра идея!“ след всичко, което някой - шефът или друг - ни казва. По този начин изглеждате като човек, който няма собствено мнение, готов да се съгласи с всичко, което другите казват.

Моментно неадекватно поведение.

„Шумният смях по време на тържествен момент в офиса, например. Или да правим нещо странно, като броенето на монети по време на среща с колеги. Така изглеждаме невнимателен и груби.

Намръщена физиономия.

„Когато човек е намръщен, той изглежда по-неприятен и по-малко интелигентен“, казва Аугустин, посочвайки изследвания, които показват, че хората, които се усмихват, са смятани за по-интелигентни и надеждни, отколкото тези, които са намръщени.

Въртене и извиване на кичур коса.

То често се тълкува като глуповато и вятърничаво поведение.

Повтаряне на паразитни думи и изрази като: „нали“, „ами“, „в смисъл“.

Оливър предупреждава, че заради този навик изглеждаме неопитни. Непрекъснатото повтаряне на една и съща дума може да бъде изтълкувано като неувереност.

Скърцане със зъби.

Ако скърцате със зъби през нощта, може да придобиете този навик и по време на стресови ситуации, предупреждава Аугустин. Заради поведение изглеждате ядосани, арогантни или просто разтревожени. Следващият път, когато се почувствате, че челюстта ви се затяга, поемете дълбоко дъх и бавно отпуснете лицевите мускули.

Бързо говорене.

Освен че събеседникът ви няма да разбере нищо от това, което казвате, ще изглеждате и некомпетентни и неадекватни, отбелязват още експертите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ