Ключът към отличното представяне на интервю за работа
За жалост, интервютата за работа са като игра на шах и, задавайки директни въпроси за възнаграждение, продължителност на работния ден и удовлетвореността на служителите, има опасност да накараме интервюиращият да се съмнява в мотивите ни да кандидатстваме за даден пост и в това, колко добре ще се впишем в екипа. Затова е важно да формулирате въпросите внимателно. Предлагам ви няколко съвета, които ще ви гарантират отлично представяне на интервюто:
1. Не питайте: „Колко служители напускат компанията ви годишно?”
Нормално е да се интересувате от тази информация. Все пак високият брой напускания е признак за проблеми с фирмената култура. Този въпрос обаче кара наемащите мениджъри да настръхват. Затова променете формулировката на: „От колко време вие и останалите от екипа работите тук?”
Така зададеният въпрос няма да обиди никого и ще ви помогне да получите желания отговор.
2. Не питайте: „Колко често повишавате служители?”
Възможността да получите повишение определено е важен фактор при избирането на работно място. И все пак не бихте искали да създавате впечатлението, че единствената причина да кандидатствате е шансът за бързо издигане в йерархията. Затова е по-добре да попитате: „Предлагате ли възможности за професионално развитие?”
Отговорът бързо ще ви разкрие дали и колко инвестира организацията в своите служители. Обикновено всяка компания с приличен бюджет за кариерно развитие обича да помага за растежа на персонала си и да извършва повишения.
(Професионален съвет: За да разберете колко бързо са се издиг(н)али бившите и настоящите служители на организацията, разгледайте техните LinkedIn профили.)
3. Не питайте: „По колко часа на ден работят хората на този пост?”
Все повече компании предлагат гъвкаво работно време. Затова е напълно логично да сте любопитни дали можете да си съставите собствен график и да работите от дома. Ако обаче работата, за която кандидатствате не е почасова, трябва да предположите, че работното време продължава от 8 до 5.
Задавайки този въпрос, създавате впечатлението, че ще се взирате в часовника още от първия ден. Затова го формулирайте така: „Какво представлява типичният работен ден за Вашия екип?”
Най-честият отговор започва с думите, „Няма такова нещо като типичен ден”, но обикновено продължава с: „Но повечето дни започваме работа около 9:30 и…” Това е достатъчно, за да си изградите представа.
4. Не питайте: „Какво бихте променили в компанията?”
Съвсем основателен въпрос, който обаче никога няма да ви донесе искрен отговор. Най-много да накарате интервюиращият да се чувства неловко. Затова е по-добре да попитате: „С какви предизвикателства смятате, че ще се сблъскам на този пост?”
Тази формулировка ще ви помогне да получите желания отговор, който в последствие можете да използвате, за да напишете впечатляващо благодарствено писмо.
Да речем, че интервюиращият ви каже следното: „Ще бъдете посредник между дизайнерите и инженерите – две групи, които непрекъснато влизат в сблъсъци относно използваемостта и привлекателността на нашите продукти.”
В благодарственото си писмо вече можете да напишете: „Тъй като съм работил/а и като дизайнер, и като инженер, знам как да общувам и с двете страни и съм уверен/а, че мога да помогна за обединяването на екипите и създаването на наистина силен продукт.”
След като вече знаете кои въпроси са подходящ и кои не, ще можете да се представите отлично на интервюто си от неговото начало до самия му край. Помнете, че най-важното е да задавате подобни допълнителни въпроси, с които да покажете, че разбирате онези, насочени към вас.
Джуди Ру, старши консултант по писане на мотивационни писма към Roo Resumes, за LinkedIn.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.