Ключът към отличното представяне на интервю за работа

Ключът към отличното представяне на интервю за работа

За жалост, интервютата за работа са като игра на шах и, задавайки директни въпроси за възнаграждение, продължителност на работния ден и удовлетвореността на служителите, има опасност да накараме интервюиращият да се съмнява в мотивите ни да кандидатстваме за даден пост и в това, колко добре ще се впишем в екипа. Затова е важно да формулирате въпросите внимателно. Предлагам ви няколко съвета, които ще ви гарантират отлично представяне на интервюто: 

1. Не питайте: „Колко служители напускат компанията ви годишно?”

Нормално е да се интересувате от тази информация. Все пак високият брой напускания е признак за проблеми с фирмената култура. Този въпрос обаче кара наемащите мениджъри да настръхват. Затова променете формулировката на: „От колко време вие и останалите от екипа работите тук?” 

Така зададеният въпрос няма да обиди никого и ще ви помогне да получите желания отговор.

2. Не питайте: „Колко често повишавате служители?”

Възможността да получите повишение определено е важен фактор при избирането на работно място. И все пак не бихте искали да създавате впечатлението, че единствената причина да кандидатствате е шансът за бързо издигане в йерархията. Затова е по-добре да попитате: „Предлагате ли възможности за професионално развитие?” 

Отговорът бързо ще ви разкрие дали и колко инвестира организацията в своите служители. Обикновено всяка компания с приличен бюджет за кариерно развитие обича да помага за растежа на персонала си и да извършва повишения.

(Професионален съвет: За да разберете колко бързо са се издиг(н)али бившите и настоящите служители на организацията, разгледайте техните LinkedIn профили.)

3. Не питайте: „По колко часа на ден работят хората на този пост?”

Все повече компании предлагат гъвкаво работно време. Затова е напълно логично да сте любопитни дали можете да си съставите собствен график и да работите от дома. Ако обаче работата, за която кандидатствате не е почасова, трябва да предположите, че работното време продължава от 8 до 5.

Задавайки този въпрос, създавате впечатлението, че ще се взирате в часовника още от първия ден. Затова го формулирайте така: „Какво представлява типичният работен ден за Вашия екип?”

Най-честият отговор започва с думите, „Няма такова нещо като типичен ден”, но обикновено продължава с: „Но повечето дни започваме работа около 9:30 и…” Това е достатъчно, за да си изградите представа.

4. Не питайте: „Какво бихте променили в компанията?”

Съвсем основателен въпрос, който обаче никога няма да ви донесе искрен отговор. Най-много да накарате интервюиращият да се чувства неловко. Затова е по-добре да попитате: „С какви предизвикателства смятате, че ще се сблъскам на този пост?”

Тази формулировка ще ви помогне да получите желания отговор, който в последствие можете да използвате, за да напишете впечатляващо благодарствено писмо.

Да речем, че интервюиращият ви каже следното: „Ще бъдете посредник между дизайнерите и инженерите – две групи, които непрекъснато влизат в сблъсъци относно използваемостта и привлекателността на нашите продукти.”

В благодарственото си писмо вече можете да напишете: „Тъй като съм работил/а и като дизайнер, и като инженер, знам как да общувам и с двете страни и съм уверен/а, че мога да помогна за обединяването на екипите и създаването на наистина силен продукт.”

След като вече знаете кои въпроси са подходящ и кои не, ще можете да се представите отлично на интервюто си от неговото начало до самия му край. Помнете, че най-важното е да задавате подобни допълнителни въпроси, с които да покажете, че разбирате онези, насочени към вас.

Джуди Ру, старши консултант по писане на мотивационни писма към Roo Resumes, за LinkedIn.com  

   

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ