LinkedIn "филтрира" публикациите ви? Ето как да компенсирате

LinkedIn филтрира публикациите ви? Ето как да компенсирате

В края на есента LinkedIn въведе промяна, която може би ще отеква в професионалните среди години наред: социалната мрежа започна да филтрира каква част от мрежата ви вижда съдържанието, което публикувате.

Въпреки че целта на тази промяна е позитивна и добре замислена – да не бъдат потребителите на LinkedIn “прекалено известявани“ (вижте отдолу) – неумишлената последица може да бъде свиване на обхвата на публикациите ви в сайта.

Това е може би първият път, когато алгоритъм, който не разбирате, намалява процента на бизнес мрежата, до която имате лесен достъп.

Според мен, можем да си направим следните 2 извода:

1. От неприятната страна на нещата, ако не публикувате съдържание в продължение на повече време, когато най-накрая публикувате нещо, то ще достигне до фракция от мрежата ви.

2. От положителна гледна точка, ако активно ангажирате мрежата си, ще поддържате, а може би и разширявате обхвата си.

В своята статия, What Happens After you Hit Publish („Какво става, след като натиснете 'Публикувай'“), изпълнителният редактор на LinkedIn, Дан Рот, пише, че когато публикувате статия, „много от контактите ви – но не задължително всички – ще получат известие... Що се отнася до известията, гледаме да се уверим, че хората не получават прекалено много – тъй като голям брой потребители се оплакват, че знаменцето светва „твърде“ често, – затова в някои случаи използваме алгоритъм, който определя кои потребители кои известия ще видят.“

Дан прави препратка и към публикация на инженерния мениджър на LinkedIn, Байрън Ма, който обяснява алгоритъма в по-големи детайли.

Байрън пише: „За да сме сигурни, че потребителите получават само известия за висококачествени и отнасящи се до тях публикации, правим две неща. Първо, всички публикации преминават през нашия филтър за спам и ниско качество, преди да бъде изпратено известие. Второ, известията достигат само до потребителите, за които преценим, че са „силни контакти“. Оценката ни е базирана на данни за „клауд“ услугата на LinkedIn.”

Нека ви обясня как реагирах аз на тези промени:

1. Работя по-усърдно, за да обслужвам мрежата си.

Предполагам, че един начин да засилите „връзката“ си с другите потребители е да ги накарате да „харесват“, споделят или коментират публикациите ви.

2. Съдя за успеха си по нивата на ангажираност, не броя преглеждания.

Обръщам особено внимание на „харесванията“, споделянията и коментарите. Предпочитам да пускам публикации, които генерират 1000 „харесвания“ и 5000 преглеждания, отколкото 500 „харесвания“ и 50 000 преглеждания.

3. Следя чуждите практики, които дразнят потребителите...

... и ги избягвам. Това е социална мрежа за професионалисти и всички трябва да се държим професионално и уважително. Затова уважавайте времето и интелекта на останалите потребители.

Със сигурност не ми е работа да обяснявам, защитавам или съдя политиките на LinkedIn. Изпитвам огромно уважение към мрежата и особено към редакторския й екип. Но, разговаряйки с клиентите, колегите и приятелите си, осъзнах, че почти никой не е наясно с нововъведените промени. Затова и ги споделям с вас днес.

Брус Касаноф, биографичен писател и професионален коуч, за LinkedIn.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ