Бъдещето на LinkedIn - по-малко обяви за работа, повече AI

В началото на месец май социалната платформа LinkedIn ще навърши 22 години. Откакто тя бе купена от Microsoft преди осем години за 26 милиарда долара, годишните приходи на платформата са нараснали от 3 милиарда на 17 милиарда долара.
Бизнес моделът на LinkedIn също се развива. Първо, хората използват платформата по различен начин. Това, което преди беше просто мрежа за контакти, все повече се превръща в канал за съдържание. Това предоставя на LinkedIn възможност в сферата на рекламата, но с риск за професионалната му идентичност. Второ, LinkedIn поема нова стратегическа функция за Microsoft. Тъй като технологичният гигант залага много на изкуствения интелект, LinkedIn предоставя на собствениците си 1.1 милиарда потребители в ролята им на "опитни зайчета".
Всички други социални мрежи "преживяват" основно от реклама. Meta, която притежава Facebook и Instagram, получава 98% от приходите си от този канал. LinkedIn също продава реклами (на стойност 7 милиарда долара миналата година, според оценки на анализатори), но генерира най-голям дял от приходите си от бизнеса си с набиране на персонал. LinkedIn твърди, че запълва свободна позиция на всеки няколко секунди. Компанията също така спечели 2 милиарда долара миналата година от платени абонаменти - бизнес, който никоя друга социална мрежа не е успяла да разгадае.
Как хората използват LinkedIn?
Този успех прикрива една слабост: въпреки че повече от 1 милиард души са се регистрирали в LinkedIn, много от тях не го използват толкова често. Компанията не разкрива данни за употребата, но доставчикът на данни Sensor Tower изчислява, че потребителите на телефони с Android прекарват в приложението на LinkedIn средно само 48 минути на месец. За TikTok, например, този показател е около 35 часа.
По-ниската ангажираност означава по-малко възможности за показване на реклами - област, в която възможностите за LinkedIn са големи. Рекламата между фирми (B2B), която всъщност е "специалността" на LinkedIn, изостава в големия тренд на онлайн рекламата. От всички реклами, продадени в САЩ тази година, повече от 80% по стойност ще бъдат дигитални, според оценки на eMarketer. За разлика от това, по-малко от половината B2B реклами ще бъдат дигитални. Около 20 милиарда долара такива реклами са готови да бъдат "извлечени" от офлайн каналите, като например търговски списания и конференции, ако LinkedIn успее да накара хората да прекарват достатъчно време на платформата, за да ги видят.
Усилията в тази посока вече са в ход. Преди три години LinkedIn започна да коригира алгоритъма си, за да показва на потребителите повече съдържание, подходящо за техните интереси, а не само от хора в тяхната мрежа. Потребителите пък получават напомняния да публикуват по-често.
Външните фактори също помагат. Хората сменят работата си по-често, което ги прави по-склонни да "шлифоват" публичния си имидж. Локдауните по време на пандемията от от COVID-19 размиха границата между работата и дома, насърчавайки по-лични публикации. Решението на Meta да намали видимостта на новините на своите платформи и злополучният обрат на X също насочиха разговорите към LinkedIn. Коментарите там са се увеличили с 37% на годишна база, а качванията на видеоклипове също са нараснали с почти толкова. Това внимание се монетизира. Рекламният бизнес на LinkedIn ще нарасне с 11.6% тази година, прогнозира eMarketer., а платеното членство се е увеличило с 50% по-бързо през последните две години.
Капанът на съдържанието
Потокът от съдържание рискува да хвърли LinkedIn в капан, който досега компанията успяваше да избегне. Повече новини и дебати биха могли да политизират платформата, която се стреми да остане "над" конфликтите и чийто собственик трябва да се справя с непостоянните американски регулатори. Модерирането на съдържание е "болест", която все повече застрашава онлайн бизнеса. През първата половина на 2020 г. LinkedIn е премахнала 56 000 публикации за нарушаване на правилата, а през същия период на миналата година броят на премахнатите публикации от компанията възлиза на около 500 000, поради нарастването на самия обем на съдържанието и по-строгия контрол върху него.
Изкуственият интелект е от основно значение за втората голяма промяна в LinkedIn. Преди осем години Microsoft купи платформата, за да допълни своя пакет от корпоративен софтуер. Въпреки че LinkedIn все още се управлява независимо, тя се интегрира с машината на Microsoft - Outlook, приложението за имейл и календар на Microsoft, може да извлича информация за контактите от LinkedIn; Dynamics, софтуерът за взаимоотношения с клиенти, използва данни от LinkedIn, за да помогне на търговските представители да достигнат до правилните хора в компаниите, с които се надяват да правят бизнес.
Сега този тип синергии се променят. Докато Microsoft разширява границите на изследванията в областта на изкуствения интелект, LinkedIn се очертава като тестова площадка за идеи. LinkedIn веднага започна да разработва инструментите с изкуствен интелект, до които потребителите вече имат достъп за задачи като писане на публикации или оценка на възможност за работа. Те могат дори да практикуват уменията си за управление на хора върху гласово активиран чатбот. Още инструменти с изкуствен интелект са на път да се появят, включително агент, който проследява кандидати за работа. Немският технологичен гигант Siemens твърди, е намалил радикално времето, прекарано в търсене на персонал, благодарение на новите технологични решения.
Тъй като LinkedIn започва да използва технологията с изкуствен интелект на Microsoft, Microsoft, от своя страна, започва да използва данните, генерирани от тестовете на LinkedIn.
Новата технология обаче е свързана и с рискове. LinkedIn постоянно се представя по-добре в класациите за доверие на потребителите от други социални мрежи, отчасти защото е по-предпазлив относно начина, по който споделя личните данни Тъй като LinkedIn и Microsoft се надпреварват да разработват и тестват функции на изкуствения интелект, задълбочените им познания за клиентите им биха могли да се окажат голямо предимство. Компаниите трябва само да се надяват, че потребителите няма да погледнат с лошо око на факта, че техните чатботове ги познават твърде добре.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.