Отпуска за домашен любимец и ЯМР за половинката: Най-интересните начини как малките компании показват грижа за служителите си

Преди десетилетие модерните допълнителни придобивки бяха навсякъде. Dropcam предлагаше на служителите си разходки с хеликоптер, пилотиран от главния изпълнителен директор на компанията. Eventbrite добавяше аркадна игра в офиса си всеки месец, а Google имаше консиерж, който изпълняваше поръчките и караше всеки служител да се чувства като ръководител. Но шефовете на големите технологични компании престанаха да се интересуват от тези екстри след пандемията и икономическите трудности в последните години.
Днес съкращенията са многобройни. Миналата година в рамките на така наречения „Grubgate“ Meta уволни служители за това, че са използвали 25-доларови кредити от Grubhub за продукти за лична хигиена вместо за храна. Тази година Марк Зукърбърг каза на всички служители да се „подготвят за интензивна година“. Компании като Target, Meta и McDonald's се отказват от инициативите за диверсификация на човешките ресурси или ги смекчават, тъй като администрацията на президента Доналд Тръмп прекратява практиките във федералните агенции. Компаниите също така въвеждат мандати за връщане в офиса, а работниците се бунтуват както по тих, така и по шумен начин.
Тъй като разликата в баланса между професионалния и личния живот в много големи компании нараства, по-малките фирми се възползват от шанса да се откроят и използват по-индивидуализирани придобивки, за да покажат на работниците, че ги е грижа за тях, като се надяват те да им се отблагодарят с по-висока производителност и лоялност.
Хората не са склонни да изберат работа заради едната допълнителна екстра или помощ, но компаниите се фокусират върху гъвкави, персонализирани и всеобхватни придобивки, които се харесват на служителите от различни поколения, казва Тереза Адамс, съветник по човешките ресурси в SHRM. „Работодателите се опитват да направят придобивките по-уникални за служителите си, за да спечелят най-добрите таланти“.
Преди компаниите измерваха успеха на своите придобивки по това колко работници ги използват, но фокусът се измества. Вместо да дават приоритет на чистата бройка, те инвестират в целенасочена подкрепа с голямо въздействие, която повишава благосъстоянието и ангажираността на служителите, дори и да обслужва по-малък сегмент от работната сила“, продължава Адамс. Тя посочва като пример солидните придобивки за нови родители - те могат да бъдат достъпни само за малък брой служители в даден момент, но създават по-голяма ангажираност, удовлетвореност и задържане.
В софтуерната компания Pipedrive нейните около 750 служители могат да получат пет дни „отпуск за домашни любимци“, когато си осиновят домашен любимец. Компанията предлага и „състрадателен отпуск“ - разширена категория за скръб при всякакви случаи - от смърт на близък човек или домашен любимец до раздяла. Тези предимства, добавени в края на миналата година, показват, че Pipedrive не се грижи само за традиционните семейни структури.
Според неотдавнашно проучване на Дружеството за управление на човешките ресурси, проведено сред повече от 4500 работодатели в САЩ, здравните осигуровки на компаниите във всички отрасли са останали сравнително непроменени, като в някои от тях са намалели леко. В проучването делът на компаниите, предлагащи платени дни за психично здраве, е спаднал от 20% през 2022 г. до 16% през 2024 г., а гъвкавите сметки за разходи за грижи за зависими лица са намалели с 6%, като през 2024 г. 58% от работодателите ще ги предлагат. Анкетираните компании, предлагащи достъп до услуги и информация за грижи за възрастни хора, са намалели от 11% през 2020 г. до 7% през 2024 г. Само 1% са предоставяли на служителите си субсидии за грижи за възрастни хора, докато 3% са раздавали субсидии за грижи за деца.
Ето защо, за някои компании запазването на здравните помощи е начин да покажат своите ценности. Компанията Run for Something, която набира и подкрепя млади прогресивни политически кандидати, предлага на работниците си четиридневна работна седмица и напълно покрити здравноосигурителни вноски, както и стипендия от 500 долара, която може да бъде похарчена за всичко - от хубава вечеря до нощувка в хотел, за да се насърчи балансът между професионалния и личния живот.
На свой ред, компанията Philo също така позволява на служителите да работят изцяло дистанционно, но ще изплаща месечен бонус от 500 долара на служителите, които се ангажират да бъдат в офиса три дни в седмицата, както и субсидии за покриване на разходите за пътуване до работното място. Това е вид баланс, който позволява на хората да избират между допълнителните пари и това да бъдат вкъщи за децата си след училище. Медийната компания 1440 пък предлага безплатни ядрено-магнитни резонанси за всичките си 19 служители и техните половинки - екстра, която иначе струва 2500 долара в САЩ.
Тъй като разходите за хранителни стоки и ресторанти рязко нараснаха след пандемията, парите за храна са друго ценно предимство. От 2020 г. насам компанията AudioEye, която се занимава с уеб достъпност в облака, предлага на служителите си седмичен кредит за храна в размер на 20 долара на член от семейството.
Тъй като разходите за работниците се увеличават, забавните придобивки няма да са единственото решение. В крайна сметка хората искат да работят на места, които харесват, заради справедливото заплащане и баланса между професионалния и личния живот. Истинската полза идва, когато допълнителните придобивки на компанията могат да говорят и да влияят на цялостната ѝ култура. И колкото повече се размива границата между професионалния и личния живот, толкова повече шефовете може да се наложи да правят повече, за да покажат, че се грижат за нуждите на служителите си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.