Ще се изплати ли експериментът с изкуствен интелект на популярните K-pop групи?

Ще се изплати ли експериментът с  изкуствен интелект на популярните K-pop групи?

В момента има проблем, който разделя феновете на K-pop - изкуственият интелект(AI). Няколко от най-големите звезди в жанра вече са използвали технологията, за да създават музикални видеоклипове и да пишат текстове, включително момчешка група Seventeen.
Миналата година южнокорейската група продаде около 16 милиона албума, което ги направи една от най-успешните K-pop групи в историята. Но най-новият им албум и сингъл, Maestro, кара хората да говорят, съобщава BBC.

В момента има проблем, който разделя феновете на K-pop - изкуственият интелект(AI). Няколко от най-големите звезди в жанра вече са използвали технологията, за да създават музикални видеоклипове и да пишат текстове, включително момчешка група Seventeen.

Миналата година южнокорейската група продаде около 16 милиона албума, което ги направи една от най-успешните K-pop групи в историята. Но най-новият им албум и сингъл, Maestro, кара хората да говорят, съобщава BBC.

Музикалното видео включва сцена, генерирана от AI, а записът може да включва и текстове, генерирани от AI. При представянето на албума в Сеул, един от членовете на групата, Woozi, каза пред репортери, че "експериментира" с AI, когато пише песни.

„Практикувахме да правим песни с AI, тъй като искаме да се развиваме заедно с технологията, вместо да се оплакваме от нея“, каза той.

„Това е технологично развитие, което трябва да използваме, а не просто да бъдем недоволни. Практикувах използването на AI и се опитах да търся плюсовете и минусите.“

На страниците за дискусии на K-pop феновете бяха раздразнени, като някои казаха, че трябва да има повече регулации, преди технологията да се нормализира.

Други бяха по-отворени към това, включително супер фен Ашли Пералта. „Ако изкуственият интелект може да помогне на художник да преодолее творческите блокади, тогава това е добре за мен“, казва 26-годишният мъж.

Нейното безпокойство обаче е, че цял албум с текстове, генерирани от AI, означава, че феновете ще загубят връзка с любимите си музиканти.

„Обичам, когато музиката е отражение на даден артист и неговите емоции“, казва тя. „K-pop артистите са много по-уважавани, когато се занимават с хореография, писане на лирика и композиране, защото получавате част от техните мисли и чувства.

„AI може да отнеме този решаващ компонент, който свързва феновете с артистите.“

Ашли представя Spill the Soju, подкаст за фенове на K-pop, с най-добрата си приятелка Челси Толедо. Челси се възхищава на Seventeen за това, че са самопродуцираща група, което означава, че те пишат свои собствени песни и също ги хореографират, но се притеснява, че изкуственият интелект ще окаже влияние върху тази репутация.

„Ако трябваше да издадат албум, който е пълен с текстове, които не са написали лично, не знам дали вече щеше да се чувства като Seventeen и феновете искат музика, която е автентична за тях.

За тези, които работят в K-Pop продукцията, не е изненада, че артистите възприемат новите технологии.

Крис Наирн е продуцент, композитор и автор на песни, работещ под името Azodi. През последните 12 години той пише песни за K-pop изпълнители, включително Kim Woojin и водещата агенция SM Entertainment.

Работата с K-pop звезди означава, че Крис, който живее в Брайтън, е прекарал много време в Южна Корея, чиято музикална индустрия той описва като прогресивна.

„Това, което научих, докато се мотаех в Сеул, е, че корейците са големи за иновациите и са много големи за „какво е следващото нещо?“ и питат „как можем да бъдем една крачка напред?“ Това наистина удря аз, когато бях там“, казва той.

„Така че за мен не е изненада, че те прилагат AI в писането на лирика, става дума за поддържане на технологията.“

AI ли е бъдещето на K-pop? Крис не е толкова сигурен. Като човек, който експериментира с AI генератори на текстове, той не смята, че текстовете са достатъчно силни за топ изпълнители.

„AI пуска доста качествени неща, но когато си на най-високо ниво в играта за писане на песни, обикновено хората, които се справят най-добре, са направили иновации и са създали нещо съвсем ново. AI работи, като взема това, което вече е качено, и следователно не може да прави нововъведения сам.“

Ако не друго, Крис прогнозира, че AI в K-pop ще увеличи търсенето на по-лични песни.

„Ще има натиск от страна на феновете да чуят текстове, които са от сърцето на изпълнителя и следователно да звучат различно от всички песни, направени с AI.“

Seventeen не са единствената K-pop група, която експериментира с AI. Момичешката група Aespa, която има няколко членове с изкуствен интелект, както и хора, също използва технологията в най-новия си музикален видеоклип. Supernova включва генерирани сцени, в които лицата на членовете на групата остават неподвижни, като само устите им се движат.

Подкастър и супер фен Челси казва, че това е „задействало“ много хора.

„K-pop е известен с невероятната продукция и монтаж, така че наличието на цели сцени, направени от AI, отнема чара“, добавя тя.

Челси също се притеснява, че артистите няма да получат правилния кредит. „С изкуствения интелект във видеоклиповете е по-трудно да се разбере дали нечие оригинално произведение на изкуството е откраднато, това е наистина чувствителна тема“.

Арпита Адхя е музикален журналист и самозван K-pop суперфен. Тя вярва, че използването на AI в индустрията е показателно за натиска, под който са подложени артистите да създават ново съдържание.

„Повечето звукозаписни изпълнители издават албум на всеки две години, но K-pop групите издават албуми на всеки шест до осем месеца, защото има толкова много шум около тях.“

Тя също така вярва, че AI е нормализиран в индустрията с въвеждането на AI корици, които експлодираха в YouTube. Кавърите са създадени от фенове и използват технология, за да имитират гласа на друг изпълнител.

Това е този вид тенденция, която Арпита би искала да види регулирана, нещо, за което призовават и западните артисти.

Само миналия месец мегазвезди, включително Били Айлиш и Ники Минаж, написаха отворено писмо, призоваващо „хищническата“ употреба на AI в музикалната индустрия да бъде спряна.

Те призоваха технологичните фирми да обещаят да не разработват инструменти за генериране на музика с изкуствен интелект, „които подкопават или заместват човешкото майсторство на авторите на песни и артистите или ни отказват справедливо възнаграждение за нашата работа“.

За Арпита липсата на регулации означава, че феновете се чувстват длъжни да регулират какво е и какво не е наред.

„Въпреки че няма ясни насоки за това доколко артистите могат и не могат да използват AI, ние сами се борим да поставяме граници и винаги да се питаме „кое е правилно и кое не?““

За щастие тя смята, че K-pop изпълнителите са наясно с общественото мнение и се надява, че ще има промяна.

„Феновете са най-голямата част и имат голямо влияние върху артистите. Групите винаги имат желание да учат и слушат и ако Seventeen и Aespa разберат, че нараняват феновете си, те се надяваме да се справят с това.“

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ