11 ключови знака в интервюто за работа

11 ключови знака в интервюто за работа

11 ключови знака в интервюто за работа

По време на всяко интервю за работа мениджърите, пред които заставате, се опитват да придобият представа що за човек сте. Можете да отговорите на всичките им въпроси перфектно и пак да не ви харесат достатъчно. Често причината може да бъде в някои от постъпките ви, във вида ви или невербалните жестове в минутите, които сте прекарали заедно.

 Има някои малки, деликатни моменти, които също са от решаващо значение, смятат авторите в Business Insider. И разказват за книгата „Умопомрачително добро интервюиране: Как с малко луди постъпки можете да получите работата” на Джон Б. Молидор и Барбара Парус. В нея пише, че потенциалните кадри винаги трябва да вземат предвид възрастта на интервюиращите. Изброени са и няколко други съвета. Водещите сред тях са следните:

 11. Ако някой от комисията ви предложи нещо за пиене освен вода, като кафе или чай, по-добре откажете. Истината е, че никой от интервюиращите няма желание да губи излишни 10 минути в затоплянето на вода и приготвянето на кафе само за вас. Ако са имали натоварен ден, това ще ги изнерви допълнително. Освен това се предполага, че сте се ободрили, изпивайки чаша кафе преди да пристигнете за интервюто. Така че по-добре го избегнете заедно с възможността да го разлеете или да ви наблюдават как си сипвате захар в чашата, докато говорите за професионалния си опит.

 10. Не сядайте на стола пред комисията, преди да ви поканят да го направите. След това, когато го направите, се облегнете с изправен гръб и вдигната глава. Не се отпускайте в нехайна поза и не забивайте поглед надолу.

 9. Помислете за възрастта на всеки от интервюиращите и съставяйте отговорите си според нея. Различните поколения се впечатляват от различни ценности.

 8. Задръжте вниманието на всички от интервюиращите, седнали срещу вас, като правите зрителен контакт и гледате в очите всеки от тях по отделно, докато разговаряте. Първо погледнете този, който ви е задал въпроса. След това измествайте погледа си към останалите.

 7. Ако някой от интервюиращите опитва игра на ума с вас, не показвайте, че сте се досетили за какво става въпрос. Дори да сте наясно, че така тестват реакциите ви. И вие играйте тази игра с тях и не позволявайте тя да засегне стратегията ви. Не издавайте, че сте под стрес. Ако го сторите, те ще решат, че няма да можете да устоите на напрежението в работата.

 6. Ако се чувствате несигурни в правилата на корпоративната култура, винаги носете дрехи в светли цветове. Разбира се, най-важно е да се облечете подходящо за позицията. Но в случай, че не сте убедени кое е най-правилното облекло, бяла риза с дълъг ръкав е най-безопасната ви опция. Дори през лятото. А може и да не е в бяло. Например в цвят на бадем или светло синьо.

 5. Контролирайте съобщенията, които предават движенията на ръцете ви. Като показвате дланите си, издавате искреност. Ако държите дланите си обърнати надолу, демонстрирате доминантен характер. Не разклащайте ръце с дланите надолу. Когато разперите пръстите на двете си ръце и докоснете всеки пръст с другия, оформяйки своеобразна колибка, давате знак за увереност. Сложите ли ръцете си в джобовете, криете нещо. Размахването на пръст е знак за нетърпение. Слагането на ръцете пред гърдите е сигнал, че се отбранявате и сте разочаровани.

 4. Знайте съобщенията, които движението на главата и раменете ви издават. Ако докоснете брадичката или ухото си давате знак, че не се хващате на тази въдица. Накланянето на главата напред е знак за срамежливост. А назад - за гордост. Ако я наклоните на една страна, значи ви е скучно. В случай, че го направите докато хората отпред започнат да ви говорят, ще покажете, че сте дружелюбни и че ви е интересно. Втренченията поглед в нещо, незнайно какво, право напред, без много движение показва скука (или махмурлук). Прекомерното мигане е знак за лъжа. Суровият или празен поглед показва враждебност. Свличането на раменете може да се възприеме като знак за някакъв вътрешен товар.

 3. Определете дали интервюиращият ви е екстроверт или интроверт и променете езика на тялото си според това. При първия случай кандидатът за работата трябва да е разговорлив и оживен. При втория се препоръчва да се изчака в мълчание, докато той зададе въпроса и след като се помисли за секунди, да се отговори.

 2. Ще знаете дали интервюто е минало добре, ако хората в комисията са показали интерес, като са се наклонили към вас. Ако не са отговорили на междувременните обаждания по телефона. Ако са се усмихвали от време на време и са поклащали глава в знак на одобрение. Ако са показвали някои огледални техники. Ако са ви запитали кога можете да започнете работа. Ако са се обадили на хората, посочени от вас за препоръка, веднага. Ако са изложили позитивите от това да се работи в тяхната компания.

 1. Ще знаете, че не е било толкова добре, ако интервюто ви е било съкратено като времетраене. Ако интервюиращите са започнали да гледат документи пред тях, докато говорите. Не е имало въпроси за следващите стъпки или заплатата. Или ако са ви поканили на второ интервю, но преминавайки през помещенията не са ви представили на случайно срещнатите от вас работещи хора.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ